loading...
هرچی بخوای
omid بازدید : 25 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)
سازگار ارقام راه‌حل‌های ذخیره‌سازی سینولوژی را وارد کشور کرد
 
  • cloob

امروز شرکت سازگار ارقام، کنفرانس خبری خود را با حضور مدیران سینولوژی، سازگار ارقام،  اصحاب رسانه و برخی از مدیران آی‌تی سازمان‌های کشور برگزار کرد تا در آن به معرفی انواع راه‌حل‌های ذخیره‌سازی سینولوژی بپردازند. در ادامه گزارش زومیت از این مراسم را مشاهده خواهید کرد.

 

در ابتدای مراسم، مهرداد رجبی پور - مدیرعامل سازگار ارقام مقدمه‌ای در باره‌ی شرکت خود ارائه کرد:

مهرداد رجبی پور - مدیرعامل سازگار ارقام

شرکت سازگار ارقام بیش از ۲۰ سال است که در زمینه‌ی سخت‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر کارمند دارد. ما در زمینه‌ی خدمات پس از فروش پیشتاز هستیم و از نظر رضایت مشتری فراتر از وضایف خود عمل می‌کنیم. فعالیت فروش ما شامل لپ‌تاپ، گوشی‌هوشمند و کالاهای تخصصی است. ما از برند‌های معتبر و پر فروش دنیا استفاده می‌کنیم. ما با در نظر گرفتن مشکلات مربوط به ورود کالا و تحریم‌ها تمام تلاش خود را برای ورود کالای با کیفیت به بازار کشور بکار می‌‌گیریم.

مهرداد رجبی پور - مدیرعامل سازگار ارقام

مدیرعامل سازگار ارقام یکی از تعهدات مجموعه‌ی خود را ارائه محصولات مورد نیاز سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی عنوان کرد و گفت برای ارائه محصولات به این شرکت‌ها  تلاش می‌کنند.

سپس ایراندرک تو - مدیر فروش سینولوژی به روی سن آمد تا به معرفی محصولات و راه‌حل‌های ذخیره سازی اطلاعات، سینولوژی بپردازد.

synology iran 02

وی در ابتدای ارائه‌ی خود به این شکل شرکت سینولوژی را معرفی کرد:

سینولوژی در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد. دفتر مرکزی این کمپانی در تایوان بنا شده و دفتر نمایندگی در کشورهای امریکا، انگلیس، فرانسه و چین دارد. این کالا در ۷۰ کشور دنیا عرضه می‌شود. بیش از ۵۰۰ نفر در سینولوژی کار می‌کنند که بیش از ۷۰ درصد از آن‌ها مهندس هستند.

وی در ادامه به کیفیت راه‌حل‌های ذخیره‌‌سازی سینولوژی اشاره کرد و گفت: «محصولات سینولوژی فوق‌العاده قابل اعتماد هستند. خرابی کالاهای سینولوژی زیر ۱ درصد است.»

وی برای نشان دادن محبوبیت برند سینولوژی از گوگل ترندس استفاده کرد. گوگل ترندس ابزاری است که از طریق آن می‌توان محبوبیت کلمات کلیدی در موتور جستجوی گوگل را مقایسه کرد تا متوجه شد مردم کدامیک از عبارات را بیشتر جستجو می‌کنند. وی نشان داد که در وب نیز برند سینولوژی در مقایسه با دیگر فعالان تولید NAS بیشتر از کمپانی‌های دیگر مثل اچ‌پی، دل، سیسکو و دیگران جستجو می‌شود.

سینولوژی

وی این موضوع را نشان دهنده‌ی آینده‌ی درخشان سینولوژی دانست. سینولوژی از جانب رسانه‌های مختلف نیز جایزه‌های گوناگونی را دریافت کرده است. به عنوان مثال سینولوژی از نظر پی‌سی‌مگزین، یکی از مجله‌‌ی مطرح امریکا، بهترین امتیاز را در شاخه‌های NAS کسب کرده است. وی محصولات سینولوژی را بالاتر از برندهای مثل سیسکو و دل دانست و گفت تجارت‌های مختلف محصولات سینولوژی را ترجیح می‌دهند.

NAS های سینولوژی چی هستند

NAS مخفف Network Attach Storage است. برای آشنایی کامل با این نوع از حافظه‌ها به مقاله‌ی «اصول ذخیره‌سازی دیجیتال؛ قسمت چهارم: DAS و NAS» مراجعه کنید.

بطور کلی برای ذخیره سازی اطلاعات در زمینه‌های مختلف می‌توان از NAS ها استفاده کرد. از NASها می‌توان برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات، ذخیره سازی اطلاعاتِ سرورها و راه‌اندازی فضای ابری استفاده کرد. از این حافظه‌ها می‌توان برای ایجاد فضای ابری خصوصی نیز بهره برد. تا از هر جایی و از طریق اینترنت به اطلاعات خود دسترسی داشت.

از این نوع حافظه‌ها می‌توان برای ذخیره‌سازی ویدیوها از طریق IP Camera ها نیز بهره برد. بدین منظور نیاز به سخت‌افزار اضافی نیست و دوربین‌های مدار بسته به صورت مستقیم به خود حافظه‌های سینولوژی متصل خواهند شد.

 synology iran 04

مدیر فروش سینولوژی سپس به معرفی محصولات خود پرداخت و تنوع آن‌ها را نشان داد. NASهای سینولوژی از ۱ تا ۱۶۰ عدد دیسک‌سخت را در خود جای می‌دهند تا در مصارف مختلف و برای نیازهای گوناگون مورد استفاده قرار گیرند. فرقی نمی‌کند که کاربر خانگی باشید یا کاربر تجاری، شما می‌توانید یکی از محصولات سینولوژی را استفاده کنید.

وی سپس به نحوه‌ی نام‌گذاری محصولات سینولوژی اشاره کرد که در تصویر پایین به خوبی قابل مشاهده است:

synology naming system

مدیر فروش سینولوژی در ادامه به معرفی نرم‌افزار تحت وب این شرکت برای مدیریت حافظه‌های سینولوژی پرداخت. از آنجایی که این نرم‌افزار تحت وب است پس به راحتی در پلتفرم‌های مختلف از جمله لینوکس و ویندوز و مک قابل استفاده است. وی نمایش قابلیت‌های این نرم‌افزار از ایران به کامپیوتر خود به تایوان متصل شد تا به حافظه‌ی NAS موجود در دفتر تایوان متصل شود. وی نشان داد که از طریق وب‌سایت سینولوژی، کاربر می‌تواند لاگین کرده و به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

synology iran 06

سینولوژی یک بخش به نام پکیج‌سنتر را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که مانند فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل، امکان نصب و دریافت نرم‌افزارهای مختلف را ارائه می‌کند. وی به عنوان مثال یکی از اپلیکیشن‌های محبوب به نام File System را نصب کرد تا از طریق آن به مدیریت فایل‌ها بپردازد. امکان آپلود و دانلود فایل‌ها از طریق این برنامه به سادگی میسر می‌شود. اپلیکیشنی به نام PhotoStation نیز وجود دارد که از طریق آن می‌توان برای مدیریت تصاویر استفاده کرد یا از AudiStation برای دسترسی به موزیک‌ها بهره برد. علاوه بر این‌ها چندین و چند اپلیکیشن اختصاصی دیگر نیز برای استفاده ساده‌تر از حافظه‌های NAS سینولوژی وجود دارد.

اما این همه‌ی ماجرا نیست. سینولوژی برای کاربران سازمانی و اهل کسب و کار نیز امکانات نرم‌افزاری متنوعی را ارائه می‌کند.

از حافظه‌های سینولوژی می‌توان بصورت مستقل به عنوان سرورهای مختلف مثل FTP یا فایل سرور یا VPN استفاده کرد. این حافظه‌ها با اکتیو دایرکتوری ویندوز یکپارچه می‌شوند و از AD و LDAP پشتیبانی می‌کنند. می ‌توان به سادگی از آن‌ها به عنوان جایگزین File Server بهره برد. همه این امکانات بدون دخالت سرور قابل مدیریت هستند.

fileserver synology

از جمله مزایای استفاده از NASهای سینولوژی به عنوان فایل سرور می‌توان به امکان همگام سازی اطلاعات بین تبلت و کامپیوتر اشاره کرد. علاوه بر این می‌توان اطلاعات بین دو NAS منزل و محل کار را همگام کرد. امکان همگام سازی اطلاعات ذخیره شده در NAS با سرویس‌های ابری مانند گوگل درایو و دراپ‌باکس نیز وجود دارد.

مدیر فروش سینولوژی در ادامه به پشتیبانی کامل NASهای این شرکت از انواع مجازی سازی اشاره کرد.

NASهای این شرکت دارای یک بسته‌ی نرم‌افزاری برای پشتیبانی از دوربین‌های مدار بسته هستند که NAS را بطور کامل به یک راه‌حل جامع تبدیل می‌کند تا ۶۴ کانال ویدیویی را همزمان مدیریت کند. این حافظه‌ها از دوربین‌های مختلف برندهای گوناگون پشتیبانی می‌کنند.

سینولوژی

وی در نهایت به اهمیت نوآوری در شرکت سینولوژی اشاره کرد و گفت هر سال دو بسته‌ی بروزرسانی رایگان برای حافظه‌های این شرکت ارائه می‌‌شود و در کنار آن‌ها نیز هر ماه بسته‌های بروزرسانی کوچک و بزرگی در اختیار مشتریان ارائه می‌شود تا همیشه از جدیدترین فناوری‌ها بهره ببرند.

حافظه‌های سینولوژی با گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت سازگار ارقام در بازار کشور عرضه می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در باره‌ی این حافظه‌ها به وب‌سایت Synology.com مراجعه کنید.

 

omid بازدید : 28 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)
لینوکس در ۲۰۱۵ بر همه‌ی عرصه‌های فناوری به جز دسکتاپ، سلطنت خواهد کرد
 
  • cloob

شاید توسعه‌دهندگان لینوکس هنوز هم در پی گسترش مرز‌های سیستم‌عامل خود در دنیای دسکتاپ باشند، اما با نگاهی به اطرف می‌توان به این نتیجه رسید که لینوکس در همه جا حضور دارد. نگاهی به گجت‌ها و محصولات نمایش داده شده در CES 2015 به روشنی گویای این موضوع است.

 

 همچون سنت هر ساله‌ی دنیای فناوری، بار دیگر در نخستین روز‌های سال میلادی، لاس‌وگاس میزبان برترین کمپانی‌های فناوری از گوشه‌گوشه‌ی جهان بود تا آخرین دستاوردها و فناوری‌های موجود به نمایش گذاشته شوند. نکته‌ای که در مورد گجت‌ها و محصولات حاضر در این نمایشگاه به وضوح روشن بود، گستردگی استفاده از لینوکس در زیر پوست این گجت‌ها بود. برای مثال می‌توان به Compute Stick اینتل اشاره کرد که نسخه‌ای از ابونتو را در قالب کامپیوتری کوچک در اختیار کاربران قرار می‌داد. البته این محصول مشتی از خروار‌ها محصولی بود که مبتنی بر لینوکس در نمایشگاه به معرض تماشا گذاشته شده بودند.

دانگل Compute Stick اینتل مبتنی بر لینوکس

LinuxInt 1

یکی از محصولاتی که در غرفه‌ی اینتل خودنمایی می‌کرد، دانگل سخت‌افزاری مشابه کروم‌کستی بود که اینتل آن را Compute Stick نام نهاده بود. این دانگل سخت‌افزاری قابلیت اتصال به تلویزیون یا مانیتور را از طریق پورت HDMI داشته و می‌توان پس از اتصال از آن به عنوان یک کامپیوتر استفاده کرد. هرچند محصولات مشابه دیگری نیز چون کروم‌کست، فایر تی‌وی استیک یا دانگل استریم روکو در بازار وجود دارند، اما هیچ‌یک چون کامپیوت استیک اینتل تجربه‌ی کار با یک سیستم مبتنی بر معماری x86 را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. کامپیوت استیک اینتل یک کامپیوتر x86 است که از این‌رو امکان اجرای ویندوز ۸.۱ و لینوکس را میسر کرده است. نسخه‌ی لینوکس به‌دلیل بهره‌گیری از مشخصات پایین‌تر، قیمت کمتری دارد. اینتل نسخه‌ی لینوکس را با برچسب قیمت ۸۹ دلاری روانه‌ی بازار خواهد کرد، در صورتی که نسخه‌ی ویندوز با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

محصولات مشابهی نیز در CES به نمایش گذاشته شده بودند. برای مثال می‌توان به Genuine Intel‌ از یک کمپانی چینی اشاره کرد که آن نیز از طریق HDMI به تلویزیون یا مانیتور متصل شده و امکان استفاده از یک کامپیوتر ویندوزی یا لینوکس را در اختیار کاربر قرار می‌داد. با توجه به اینکه قیمت نسخه‌ی لینوکس این محصولات بسیار پایین‌‌تر بوده و خود سیستم‌عامل لینوکس نیز به‌دلیل انعطاف‌پذیری بیشتر، کاربردی‌تر است، احتمال موفقیت این محصولات مبتنی بر لینوکس بسیار بیشتر از نمونه‌های ویندوزی است.

همه چیز مبتنی بر لینوکس شده است

LinuxInt 2

محصولاتی چون کامپیوت استیک که از طریق پورت HDMI امکان استفاده از یک کامپیوتر لینوکسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند در کنار کروم‌بوک‌ها و گوشی‌های اندرویدی، محصولاتی هستند که می‌توان به روشنی حضور لینوکس را در آن‌ها لمس کرده و نشانه‌ای از این سیستم‌عامل را روی آن‌ها دید. اما حضور لینوکس در سایر محصولات موجود که تعداد آن‌ها کم نیست همچون سایه‌ای است که کل دنیای فناوری را در سیطره‌ی خود قرار داده است.

در ظاهر به‌نظر می‌رسد که مرز لینوکس تنها به درصد اندک این سیستم‌عامل در پی‌سی‌ها محدود می‌شود، اما با توجه بیشتر و کنار زدن لایه‌های ظاهری انواع سیستم‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که لینوکس در همه جا حاضر است. برای مثال تلویزیون هوشمند پاناسونیک مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس است که این سیستم‌عامل نیز بر پایه‌ی لینوکس بنبا شده است. تمام کنسول‌های بازی اندرویدی که از جمله‌ی آن می‌توان به کنسول بازی Forge TV کمپانی Razer اشاره کرد، از کرنل لینوکس استفاده می‌کنند. سامسونگ نیز با تغییر سیستم‌عامل تلویزیون‌های خود و استفاده از تایزن، کرنل لینوکس را مورد استفاده قرار داده است؛ البته در این بین نباید ساعت‌های‌هوشمند تایزنی سامسونگ را نیز از یاد برد. به‌همین ترتیب می‌توان به WebOS ال‌جی اشاره کرد که این کمپانی کره‌ای در ساعت‌های‌هوشمند و همچنین تلویزیون‌های هوشمند خود از آن استفاده می‌کند. به بیان بهتر تمام محصولات موجود در بازار که مبتنی بر اندروید توسعه یافته‌اند، براساس لینوکس توسعه یافته و جزو گجت‌های لینوکسی به شمار می‌روند.

با اشاعه‌ی استفاده از انواع گجت‌های پوشیدنی در کنار توسعه‌ی بیش از پیش اینترنت اشیا، خواهیم دید که مرزهای لینوکس گسترده‌تر از پیش خواهند شد. حتی روبات‌ها نیز از این امر مصون نیستند و شماری از روبات‌های مورد استفاده در صنعت و تجارت و حتی برخی از نمونه‌های مفهومی، مبتنی بر لینوکس توسعه یافته‌اند. در آینده نیز استفاده از سیستم‌عامل‌های مخصوص سیستم‌های توکار کنار گذاشته شده و لینوکس حرف اول را در حوزه‌ی روبات‌ها خواهد زد. در حال حاضر گوگل در خودروی بدون‌ راننده‌ی هوشمند خود نیز از توزیع اوبونتو لینوکس استفاده می‌کند.

مایکروسافت با علم به این موضوع در حال توسعه‌ی ویندوز برای اینترنت اشیا است که برخلاف نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل فارغ از گواهی و بصورت رایگان عرضه خواهد شد. اما لینوکس در جبهه‌ی خود با وجود بازیگران قدرتمندی چون اندروید بسیار جلوتر از سایر رقبا حرکت می‌کند.

لینوکس سنتی روی دسکتاپ چندان موفق نیست

LinuxInt 3

تنها حوزه‌ای که لینوکس نتوانسته موفقیت چشم‌گیر یا به بیان بهتر محبوبیت بالایی را کسب کند، استفاده از این سیستم‌عامل در دسکتاپ‌ها است. با جستجوی کوتاهی در اینترنت می‌توان به این نتیجه رسید که لینوکس در زمینه‌ی استفاده در سرور‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. به واسطه‌ی سیستم‌عامل اندروید نیز لینوکس سهم چشم‌گیری در بازار گجت‌های موبایل دارد، از این‌رو لینوکس پیش از این بازار موبایل را به تصرف خود درآورده است. تبلت‌ها نیز وضعیت مشابهی دارند.

به‌نظر می‌رسد سال ۲۰۱۵ را باید سال لینوکس در تلویزیون‌های‌هوشمند بدانیم. همچنین گسترش استفاده از ابزار‌ها و لوازم خانگی‌هوشمند مبتنی بر بستر‌های توسعه یافته توسط لینوکس نیز گستره‌ی این سیستم‌عامل را بسیار بالا برده است. علاوه بر توزیع‌های مختلف لینوکس، این سیستم‌عامل در ظاهر دیگری نیز روانه‌ی بازار شده که رفته رفته محبوبیت آن‌ها افزایش می‌یابد. این ظاهر جدید همان سیستم‌عامل کروم است که گوگل با همکاری کمپانی‌های تولیدکننده‌ی سخت‌افزار در قالب کروم‌بوک‌های ارزان قیمت روانه‌ی بازار می‌کند. با توجه به موارد عنوان شده، می‌توان سال ۲۰۱۵ را سالی خواند که لینوکس گستره‌ی خود را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

omid بازدید : 36 پنجشنبه 25 دی 1393 نظرات (1)
Rolltop کامپیوتر قابل حمل و نقلRolltop کامپیوتر قابل حمل و نقل
 
  • cloob

شاید تا سال‌ها پیش کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوتر‌های قابل حمل به ابزاری مهم در زندگی مردم تبدیل شوند، این صنعت و تکنولوژی روزبه‌روز درحال ترقی است و هیچ حدو مرزی نمی‌شناسد.

 

 Rolltop یک طرح مفهومی از آینده لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها به شمار می‌رود. در این طرح مفهومی، تمامی اجزا به صورت لمسی به دور محوری جمع می‌شوند. Rolltop ایده‌ای بسیار مناسب و خلاقانه‌ برای مهندسان و طراحان گرافیکی خواهد بود. در حالت عادی می‌توانیم از لپ‌تاپ با صفحه نمایش 13 اینچ که Rolltop برایمان می‌سازد استفاده کنیم و اگر صفحه نمایش بزرگ‌تری را طلب کنیم می‌توانیم به‌راحتی آن را به تبلت 17 اینچی همراه با قلم مخصوصش تبدیل کنیم.

 

omid بازدید : 28 پنجشنبه 25 دی 1393 نظرات (0)
کلاس درس گوگلکلاس درس گوگل
 
  • cloob

پلتفرم کلاس درس گوگل (Google Classroom) تابستان گذشته رسما شروع به کار کرد و تا امروز ۳۰ تکلیف در آن ثبت شده است. این سرویس که تا پیش از این کاملا مبتنی بر وب بود حالا به اندروید و iOS نیز راه یافته است.

 

اپلیکیشن‌ کلاس‌ِ درسِ گوگل به دانش‌آموزان امکان پیوست کردن عکس و اسناد مختلف را می‌دهد. این اپلیکیشن فضایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند تصاویر و فایل‌های PDF را با دیگر هم‌کلاسی‌های خود به اشتراک بگذارند.

سرویس کلاس درس گوگل، کلاس مجازی را برای معلم‌ها و دانش‌آموزان برپا می‌کند تا بتوانند از تکنولوژی برای گسترش اهداف خود استفاده کنند و سطح علمی دانش‌آموزان را افزایش دهند. این پلتفرم می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کند، تعامل در کلاس را افزایش دهد، ارتباطات بین دانش‌آموزان و معلم‌ را بهبود بخشد و از همه مهم‌تر اطلاعات آن‌ها را در فضایی امن ذخیره کند.

سرویس کلاس درس، با مجموعه‌ی نرم‌افزارهای اداری Google Apps و Google Docs یکپارچه شده تا اعضاء کلاس بتوانند به سادگی نسبت به ایجاد، مشاهده یا ویرایش اسناد اقدام کنند.

گوگل علاوه بر ارائه نسخه‌ی موبایل این پلتفرم، امکان جدیدی را برای معلم‌ها در نظر گرفته تا بتوانند از طریق یک صفحه در وب به برگه‌های امتحانی شاگردان خود دسترسی داشته یا نمره‌ی داده شده به آن‌ها را بازبینی کنند. در این صفحه معلم‌ها می‌توانند تکالیف دانش‌آموزان را نیز کنترل کنند.

اگر مایل هستید درباره‌ی این سرویس بیشتر بدانید به صفحه‌ی‌ اختصاصی آن در وب‌سایت گوگل مراجعه کنید.

 دانلود اپلیکیشن کلاس درس از اندروید | iOS

omid بازدید : 48 پنجشنبه 25 دی 1393 نظرات (0)

 

شیائومی Mi Box Mini، استریم‌کننده‌ی اندرویدی ۳۰ دلاری خود را معرفی کرد
 
  • cloob

شیائومی امروز کنفرانس اختصاصی معرفی محصولات جدید خود را برگزار کرد که در جریان آن Mi Box Mini به‌عنوان یک استریم‌کننده‌ی اندرویدی نیز معرفی شد که در مقایسه با نسل پیشین بسیار کوچک‌تر شده است.

شیائومی امروز ست‌تاپ‌باکس اندرویدی خود را با عنوان می‌باکس مینی معرفی کرد که اندازه‌ی بسیار کوچکی دارد، بطوریکه در نگاه اول می‌توان آن را با یک شارژر USB اشتباه گرفت.

MiBoxInt

علی‌رغم بهره‌گیری از سایز کوچک، می‌باکس مینی از مشخصات فنی چون پردازنده‌ی چهار هسته‌ای مبتنی بر معماری Cortex-A7 ساخت مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز، حافظه‌ی رم یک گیگابایتی، وای-فای دو کاناله، بلوتوث نسخه‌ی ۴ برای ارتباط با ریموت کنترل و سایر لوازم جانبی و پشتیبانی از  DTS 2.0 به‌همراه دالبی دیجیتال پلاس بهره می‌برد. این استریم‌کننده‌ی اندرویدی از پورت خروجی HDMI 1.4a برای ویدئوهای فول‌اچ‌دی سه‌بعدی بهره می برد، اما برخلاف نسخه‌ی 4K خبری از پورت USB و اسلات میکرو SD در آن نیست.

در صورتی که علاقه‌مند به خرید این محصول ۳۰ دلاری باشید، می‌توانید می‌باکس مینی را روز ۲۰ ژانویه تهیه کنید، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که احتمال دارد موجودی این محصول در کسری از ثانیه پایان یابد. ضمنا افرادی که می‌باکس مینی را خارج از خاک چین مورد استفاده قرار دهند، شانس بهره‌گیری از ۱.۴ میلیون ساعت محتوای دیجیتال همراه با آن را از دست خواهند داد.

 
omid بازدید : 37 پنجشنبه 25 دی 1393 نظرات (0)

 

شبکه‌ی اجتماعی مای‌اسپیس در مسیر پیشرفت دوباره
 
  • cloob

مای‌اسپیس که تا پیش از فیس‌بوک، بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی محسوب می‌شد، اگرچه محبوبیت سابق را ندارد اما همچنان پرمخاطب است و به رشد خود ادامه می‌دهد.

براساس مصاحبه‌‌ای که روز گذشته، مدیرعامل این شبکه‌ی اجتماعی با وال‌استریت‌ژورنال داشته، مای‌اسپیس در حال حاضر ۵۰ میلیون بازدید‌کننده‌ی ماهیانه دارد. این میزان بازدید کننده نسبت به سال گذشته ۵۷۵ درصد رشد داشته است.

نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی مای‌اسپیس مربوط به افزایش ترافیک آن در روز‌های پنج‌شنبه است. اما دلیل این موضوع چیست؟

به می‌رسد دلیل افزایش ترافیک در روز‌های پنج‌شنبه مربوط به مراسم‌ رسانه‌ای خاصی است که این شبکه‌ی اجتماعی در این روز از هفته با عنوان TBT برگزار می‌کند. در این روز کاربران به اشتراک عکس‌های فراموش‌شده‌ی خود می‌پردازنند که اغلب مربوط به زمان درس یا اردوهای تابستانی است. این تصاویر، نوستالژی خاصی را برای کاربران مای‌اسپیس به همراه دارد و به شدت مورد توجه‌ی آن‌ها قرار می‌گیرد.

جالب است که کاربران مای‌اسپیس عادت کرده‌اند این تصاویر را آخر هفته به اشتراک بگذارند و در روزهای دیگر هفته به امور روزمره‌ای که در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد می‌پردازنند.

مای‌اسپیس که پس از قوت گرفتن فیس‌بوک، زمزمه‌های از بین رفتن آن به گوش می‌رسید، حالا ظاهرا روز به روز قوی‌تر می‌شود و شاید برخی از کاربرانی که روزی از این شبکه‌ی اجتماعی به فیس‌بوک مهاجرت کردند حالا مجددا به آن روی آورده‌اند.

منبع Time

 
omid بازدید : 30 پنجشنبه 25 دی 1393 نظرات (0)
Angry Birds Epic، نقش‌آفرینی در قالب پرندگان خشمگینAngry Birds Epic، نقش‌آفرینی در قالب پرندگان خشمگین
 
  • cloob

باز هم پرنده‌های خشمگین در قالب یک سبک جدید بازگشتند. در ادامه با معرفی قسمتی دیگر از سری Angry Birds به نام Epic همراه ما باشید تا ببینیم این بار سازندگان این بازی مشهور می‌توانند مارا سرگرم کنند یا خیر.

 

نهمین بازی رسمی از سری محبوب Angry Birds که با نام Epic معرفی شده٬ این بار توسط یک شرکت آلمانی در سبک نقش آفرینی ساخته شده و شرکت راویو که صاحب امتیاز این برند مطرح است، وظیفه‌ی انتشار آن را بر عهده دارد. اینطور که معلوم است، راویو قصد ندارد حالا حالاها دست از سر این پرندگان بازیگوش و عصبانی بردارد و از هر ایده و سبکی کمک می‌گیرد تا فرمول خود را تازه و پر‌فروش نگه دارد. با اینکه بعضی وقت‌ها، دیدن اسم Angry Birds هم مارا خسته می‌کند، اما این بازی که قصد معرفی آن را داریم، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

داستان بازی در مورد دزدیده‌ شدن تخم پرنده‌ها توسط خوک‌های ظالم است و RED، پرنده‌ی قرمز که معرف حضور طرفداران این بازی است، سفری پر مخاطره را برای بازپس‌گیری تخم‌ها آغاز می‌کند. البته در میانه‌ی راه پرنده‌های معروف دیگر مانند Chuk، Matilda و Bomb به بازی ملحق می‌شوند تا مبارزه علیه خوک‌ها به اوج خود برسد.

Epic

بازی در سبک نقش آفرینی است، بنابراین خبری از آن گیم‌پلی قدیمی به آن شکل همیشگی نیست. نقشه‌ای از جزیره‌ی خوک‌ها جلوی شما قرار می‌گیرد که پر از مسیرها و جاهایی است که باید به آنها سر بزنید، به جستجو بپردازید و با خوک‌ها مبارزه کنید. سیستم مبارزه مثل بیشتر بازی‌های نقش آفرینی دیگر، به صورت نوبتی دنبال می‌شود. قبل از هر مبارزه باید دقت داشته باشیم که قدرت و قابلیت‌های شخصیت ما به چه صورت است و در حین مبارزه‌ هم باید توجه خاصی به حرکت‌هایمان داشته باشیم. البته سخت نگیرید، این بازی مثل نقش آفرینی‌های ریشه‌دار دیگر٬ دشواری خاصی ندارد و هر کسی می‌تواند از پس مبارزات علیه خوک‌ها بربیاید. قابلیتی به نام Rage وجود دارد که بیشتر در مبارزات سنگین کاربرد دارد. نواری برای این قابلیت در بازی است که با پر شدن آن،‌ شما از وجود این قابلیت مطلع می‌شوید و می‌توانید از آن علیه دشمن استفاده کنید.

angry-birds-epic-piggy-island

سبک نقش آفرینی همیشه همراه با قابلیت‌های متنوع ارتقا شخصیت همراه بوده و در بازی Epic هم شاهد این قضیه هستیم. انواع سلاح و لباس‌های زرهی در بازی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به امتیازات کسب شده، آنها را خریداری کنید. البته، بازی دارای قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای است و اگر مایل هستید به آیتم‌ّهای ویژه دسترسی داشته باشید، می‌توانید از این سیستم استفاده کنید. متاسفانه بازی وابستگی زیادی به سیستم پرداخت درون برنامه‌ای دارد و بازی به شما کمترین کمک را برای کسب امتیازات بالا می‌کند تا مجبور شوید در بازی پول خرج کنید. از طرفی، با اینکه بازی حالت چند نفره ندارد، اما اتصال همیشگی به اینترنت از الزامات آن است.

به هر حال، اگر طرفدار سری Angry Birds هستید و دلتان می‌خواهد تا ماجراجویی‌های بیشتری را با این پرندگان عصبی داشته باشید، حتما به سراغ Epic بروید.

دانلود از بازار
دانلود از فروشگاه ویندوز فون
دانلود از اپ استور اپل
دانلود از فروشگاه ویندوز فون
 
اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با اعضای گروه زومیت در میان بگزارید
omid بازدید : 24 پنجشنبه 25 دی 1393 نظرات (0)
ریموت یونیورسال هارمونیریموت یونیورسال هارمونی
 
  • cloob

لاجیتک با معرفی API موسوم به هارمونی امکان اتصال بیش از ۲۷۰٫۰۰۰ ابزار و سرویس را فراهم کرده که شامل گجت‌ها و سرویس‌‌های SmartThings،  IFTTT و شماری دیگر از ابزار‌های مورد استفاده در یک خانه‌ی هوشمند است.

 

لاجیتک امروز بصورت رسمی API هارمونی را به‌عنوان یک بستر نرم‌افزاری باز با هدف ترکیب و اتصال گجت‌ها و ابزار‌های سرگرمی و هوشمند خانگی برای کنترل از طریق یک رابط واحد معرفی کرد. به‌نظر می‌رسد ایده‌ی ارائه‌ی چنین APIهایی برای کنترل تمام ابزار‌های‌هوشمند و متصل به‌هم از طریق یک رابط واحد بسیار محبوب است، چراکه سرویسی با همین کارکرد و با عنوان Neeo در کیک‌استارتر ارائه شده که در مدت کوتاهی موفق به هدف ۵۰٫۰۰۰ دلاری خود برای جذب سرمایه رسید.

لاجیتک همکاری خود را با سرویس‌هایی چون SmartThings، IFTTT، Ivee و UCIC‌که سرویس‌ها و ابزار‌هایی را چون گجت‌های هوشمند و سرویس‌های ارتباطی توسعه داده‌اند، آغاز کرده است.

لاجیتک اعلام کرده که با استفاده از این API بستر لازم برای ارتباط بیش از ۲۷۰٫۰۰۰ سرویس و گجت در خانه‌های‌هوشمند میسر شده است. برای مثال UCIC امکان استفاده از دستورات صوتی را در بستر هارمونی فراهم خواهد کرد، بطوریکه می‌توان با استفاده از دستورات صوتی، فرامینی را برای گجت‌های هوشمند SmartThings‌ صادر کرد. این موضوع در حالت عادی غیرممکن است و API‌هارمونی امکان ارتباط این گجت‌های‌هوشمند و سرویس‌های نرم‌افزاری را میسر می‌کند. لاجیتک اضافه شدن ژست‌های حرکتی را نیز در هارمونی پیش‌بینی کرده است.

برای مثال می‌توان از طریق بستر هارمونی، در حالی که روی مبل خود نشسته‌اید، دستوراتی را برای پخش یک فیلم، خاموش کردن چراغ‌ها و کاهش دمای محیط تنها با استفاده از یک رابط کاربری صادر کنید.

omid بازدید : 49 پنجشنبه 25 دی 1393 نظرات (0)
دو برابر شدن تعداد نیروگاه‌های بادی و خورشیدی تا پایان سال
 
  • cloob

مدیر عامل شرکت توانیر از طراحی و ساخت رله دیفرانسیل برای صنعت برق با همکاری دانشگاه شریف خبر داد و گفت: تا پایان سال ظرفیت نیروگاه‌های انرژی خورشیدی و بادی در کشور 2 برابر خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون حائری در نهمین کنفرانس تخصصی حفاظت و سیستم‌های قدرت که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: صنعت برق رسانی یکی از حیاتی‌ترین زیر ساخت‌های کشور است و انتظار ما از صنعت برق، حفظ پایداری و کفایت و امنیت در تامین برق است.

وی در ادامه گفت:در این زمینه‌ها لازم است دستاوردهای محققان کشور از جمله نرم‌افزاری که از سوی محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید شده در صنعت برق کاربردی شود.

حائری ظرفیت نصب شده برق کشور را 72 هزار و 800 مگاوات ذکر کرد و گفت: از نظر ظرفیت نصب شده برق رتبه چهارم را داریم ولی در میزان مصرف ، بدترین مصرف کننده در منطقه هستیم.

وی، با اشاره به تنوع در ایجاد نیروگاه‌های آبی، بادی، خورشیدی، بخاری، سیکا ترکیبی و گازی در کشور خاطر نشان کرد: تا پایان سال ظرفیت نیروگاه‌های انرژی خورشیدی و بادی 2 برابر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر، ایران را محور تبادل انرژی الکتریکی در منطقه دانست و در ادامه توضیح داد: در آینده از طریق کابل زیر دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس در این زمینه ارتباط برقرار خواهیم کرد. همچنین ایران مشابه کشورهای پیشرفته دنیا به سیستم‌های P.M.U مجهز است.

حائری خاطر نشان کرد: این سیستم امکان پایش لحظه‌ای شبکه به صورت سیکرون و اندازه‌گیری حالت در شبکه را فراهم کرده و در حال حاضر 26 سیستم پایش در کشور نصب شده که در آینده به 57 و 100 سیستم افرایش می‌یابد.

وی شاخص عملکرد سیستم‌های حفاظتی برای شبکه برق کشور در سال جاری را 87 درصد ذکر کرد٬ در حالی که این میزان در سال 85 حدود 53 درصد بوده است.

حائری نظارت بر رفتار دینامیکی شبکه و پایش نوسانات بین ناحیه‌ای و کنترل و حفاظت گسترده را از برنامه‌های شرکت توانیر نام برد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه‌ها و متخصصان در این زمینه بتوانند به اهداف مورد نظر دست یابند.

omid بازدید : 22 پنجشنبه 25 دی 1393 نظرات (0)

 

Mi Note ProMi Note Pro
 
  • cloob

شیائومی امروز از چند محصول جدید رونمایی کرد که گل سر سبد آن‌ها فبلت ۵.۷ اینچی Mi Note Pro با صفحه نمایش QHD و پردازنده‌ی پرقدرت Snapdragon 810 است.

 Mi Note Pro از نظر شکل و شمایل ظاهری کاملا شبیه به Mi Note است با این تفاوت که به سخت افزار قوی‌تری مجهز شده است. این گوشی هوشمند نیز دو سیم‌کارته است و از بدنه‌ی شیشه‌ای در قسمت جلو و پشت بهره می‌برد. شیشه‌ی جلو 2.5D است که به لبه‌های آن انحنا داده شده تا در بدنه‌ی گوشی جای گیرند. شیشه‌ی پشتی نیز 3D است تا انحنای مناسبی داشته باشد.

گوشی هوشمند Mi Note Pro از صفحه نمایش ۵.۷ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن QHD بهره می‌برد که تراکم ۵۱۵ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند. این گوشی همچنین یک سیستم‌-روی-یک-چیپ Snapdragon 810 دارد که خود دارای ۴ هسته‌ی Cortex A57 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز است. پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع شده با این پردازنده، Adreno 430 است. ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR4 برای این SoC در نظر گرفته شده است.

گوشی هوشمند رده‌بالای شیائومی همچنین از اتصال LTE Cat 9 با قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت ۴۵۰ مگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخل دارد.

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی از سنسور IMX214 ساخت سونی بهره می‌برد. از دیگر مشخصات Mi Note Pro می‌توان به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین جلوی ۴ مگاپیکسل اشاره کرد.

Xiaomi-Note-Pro

همچون Mi Note در Mi Note Pro نیز به بخش صدا اهمیت ویژه‌ای داده شده است. این گوشی از صدای Hi-Fi پشتیبانی می‌کند و قادر به پخش فرمت‌های FLAC, DSD, WAV و APE است.

اندروید ۵ آبنبات چوبی و رابط کاربری MIUI  بر روی این گوشی نیز نصب شده است.

اما این اَبَر تلفن چینی چقدر قیمت گذاری شده است؟ ۵۳۲ دلار! که برای چنین سخت‌افزاری عالی به نظر می‌رسد.

 

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام موضوع را دوست دارید در سایت داشته باشیم؟ اگر موضوع مورد نظر نبود یک نظر بزارید و در آن موضوع دلخواه خود را بنویسید تا رسیدگی شود
    سایت چگونه است؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 244
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 1,815
  • بازدید کلی : 13,006