loading...
هرچی بخوای
omid بازدید : 28 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

 

اولین هارددیسک ۳ ترابایتی ۲.۵ اینچی توشیبا معرفی شد
 
  • cloob

توشیبا از هارددیسک‌های ۲.۵ اینچی خود با ظرفیت ۳ ترابایت رونمایی کرد. این HDD پرظرفیت‌ترین محصول تولیدی توشیبا در این فرم‌فکتور تا امروز است.

 توشیبا برای اولین بار هارددیسک‌های ۲.۵ اینچی خود را با ظرفیت سه ترابایت روانه‌ی بازار می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده، این کمپانی با بهبود فناوری PMR یا فناوری ضبط مغناطیس عمودی، موفق شده تا ظرفیت هریک از دیسک‌های مورد استفاده را به ۷۵۰ گیگابایت افزایش دهد که در مجموع ظرفیت کل چهار دیسک مورد استفاده به سه ترابایت رسیده است. این درایو برای استفاده در فضای محدود با نیاز به فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا، بهترین گزینه است.

ظرفیت بالا در کنار حجم کمتر تنها مزایای این هارد نیست، چراکه انرژی مورد نیاز این هارد نیز کاهش یافته است. این هارددیسک انرژی کمتری را در مقایسه با هاردهای دو ترابایتی مصرف می‌کند. هارددیسک ۳ ترابایتی توشیبا با مدل MQ03ABB300 از اول ماه می سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.

 
omid بازدید : 31 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

 

زوم‌اَپ: اپلیکیشن Soundwaveزوم‌اَپ: اپلیکیشن Soundwave
 
  • cloob

این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی محبوبیت زیادی دارند، بطوریکه انواع شبکه‌های اجتماعی با محوریت اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدئو‌، اخبار و موارد دیگر با استقبال کاربران روبرو شده‌اند. Soundwave یک شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر اشتراک‌گذاری موسیقی‌هایی است که کاربران گوش می‌دهند. با زوم‌اَپ امروز همراه باشید.

 ساندویو اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی و سرویسی است که موسیقی‌هایی که کاربر در گجت خود از طریق پخش‌کننده‌ها یا سرویس‌های استریم گوش می‌دهد را با سایر کاربران در این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. در واقع ساندویو عادت کاربران را در گوش دادن به موسیقی تحت نظر گرفته و خود فرد و دوستان وی را که همدیگر را Follow می‌کنند، از این امر آگاه می‌کند. ساندویو می‌تواند تمام آهنگ‌هایی را که از طریق پخش‌کننده‌ی گوشی‌هوشمند یا سرویس استریمی چون ساندکلاد یا اسپاتیفای پخش می‌شود، شناسایی کند. این سرویس تاکنون بیش از ۳ میلیون آهنگ را شناسایی کرده است. با نگاه به داده‌های جمع‌آوری شده توسط این سرویس می‌توان محصول استارت‌آپ ایرلندی توسعه‌دهنده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی و اپلیکیشن را هوشمندانه خواند، چراکه داده‌های حاصل از این اپلیکیشن برای استودیوهای آهنگ‌سازی بسیار ارزشمند خواهد بود. 

SoundwaveInt

این اپلیکیشن برای دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده و در صورت تمایل می‌توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید. در ابتدا باید یک حساب کاربری برای خودایجاد کنید که این امر از طریق حساب‌کاربری فیس‌بوک یا گوگل امکان‌پذیر است. پس از ورود به حساب کاربری خود، هنوز خبری از فیدهای خبری مربوط به موسیقی‌هایی که شما یا دوستانتان گوش داده‌اید، نیست. با استفاده از امکان جستجوی نام آهنگ‌ها می‌توانید صفحه‌ی مربوط به هر موسیقی را یافته و در صورت علاقه آن را Like‌ کنید. در صفحه‌ی هر موسیقی می‌توانید کلیپ آن را که در یوتیوب موجود است، بصورت مستقیم از داخل اپلیکیشن تماشا کنید.همچنین امکان گوش دادن به موسیقی از طریق سرویس‌هایی چون اسپاتیفای، Rdio و Deezer وجود دارد. در صورتی که دوستان خود را در این سرویس بیابید، می‌توانید گروهایی را تشکیل داده و هر کاربری را که دوست دارید، دعوت کنید تا در یک محیط خصوصی موسیقی‌هایی را که دوست دارید، به هم معرفی کنید. ساندویو اپلیکیشنی است که کاربران را در مورد جدیدترین آهنگ‌ها راهنمایی می‌کند و می‌توان بر مبنای نقد کاربران، از کم و کیف یک موسیقی پیش از گوش دادن به آن آگاه شد. نظر خود را در این مورد با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دانلود از بازار
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور اپل
 
 
omid بازدید : 29 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)
حساب من، اخبار و آموزش‌های مالی برای افراد مبتدی و حرفه‌ای
 
  • cloob

اگر هنوز فکر می کنید، پیگیری مطالب مالی فقط برای بازرگان‌ها و بورس‌بازها و افرادی فعال در بازار لازم است و فقط این دسته باید نگران تغییر شاخص‌های بورس و قیمت ارز و بهای جهانی نفت و  تحولات اقتصادی داخلی، منطقه‌ای و جهانی باشند ،سخت در اشتباهید.

 

تجربیات چند سال اخیر نشان داده است که یک شهروند عادی هم باید بکوشد خود را در زمینه دانش اقتصادی به‌روز نگاه دارد.

ما در ایران تعدادی روزنامه اقتصادی داریم، اما در دنیای اینترنت تا به حال یک سایت خبری مستقل در مورد اخبار اقتصادی و نیز آموزش‌های اقتصادی نداشتیم.

خوشبختانه مدتی است که سایت «حساب من» راه‌اندازی شده است که مرور اخبار آن می‌تواند برای قشرهای مختلف و تمامی سنین جذابیت خاص خود را داشته باشد.

اگر در پی آگاهی روزانه از تغییر قیمت ارزهای مهم، بهای نفت، قیمت سکه و شاخص‌های بورس هستید، باید بگویم که این اطلاعات به شکل شسته رفته‌ای در ستون کناری سایت به صورت به‌روز شده، نمایش داده می‌شوند.

سایت «حساب من» تلاش می‌کند که همه خبرهای اقتصادی روز رو جمع‌آوری و منتشر کند.

اما شاید چیز جالب‌تر برای بیشتر ما، آموزش‌های مالی و اقتصادی این سایت باشد:

  • - آموزش اصول حسابداری
  • - راهنمای مصاحبه استخدامی موفق
  • - آشنایی با روند ثبت و تاسیس شرکت
  • - استارت آپ ویکند چیست ؟
  • - توصیه‌هایی برای بهبود مدیریت خانم ها

اینها تنها چند نمونه از مقاله‌های کاربردی این سایت هستند و مشابه این عناوین را به فراوانی می‌توانید در سایت «حساب من» پیدا کنید.

سایت یک بخش ویدئویی هم دارد که با مراجعه به آن می‌توانید اخبار اقتصادی را به صورت ویدئو ببینید.

نرم افزار مالی

دانلود اپلیکیشن:

mob

 پایان رپورتاژ آگهی

omid بازدید : 29 شنبه 20 دی 1393 نظرات (1)

 

هفته‌ نامه‌ی شماره ۵ زومجیهفته‌ نامه‌ی شماره ۵ زومجی
 
  • cloob

اگر از اخبار مهم دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ی گذشته بی‌اطلاع هستید یا به همه‌ی آن‌ها دسترسی نداشته‌اید، هر هفته زومجی در قالب پستی به نام هفته‌نامه، مروری بر برترین اخبار و رویدادهای هفته دارد. با ما همراه باشید.

هفته‌ی گذشته خبر خاصی نبود٬ اما این هفته اوضاع کمی بهتر شده است. هوا هم کمی سردتر شده تا زمستان شکل واقعی به خود بگیرد. اما همچنان دنیای گیم در خواب زمستانی به سر می‌برد و گرمای خاص و همیشگی خود را ندارد. با این حال به زودی روزهای پرهیجان و پربازی را پیش رو خواهیم داشت. این روزها فصل امتحانات هم هست و برای همه ما زمان دیرتر می‌گذرد! درست مثل بازی Star Citizen که قرار نیست نقطه‌ی پایانی داشته باشد...

Star-Citizen-222-790x527

 Star Citizen یک بازی شبیه‌ساز فضا است که شما در آن می‌توانید سوار بر سفینه‌های مختلف به تجارت، جنگ و ماجراجویی در فضایی وسیع بپردازید. علاوه بر آن، حالت اول شخص بازی این امکان را می‌دهد که همچون بازی‌های تیراندازی، تجربه‌ای بسیار خوب از نبرد‌های نزدیک را داشته باشید. طی هفته گذشته نمایشگاه CES 2015 برگزار شد. مدیرعامل سونی در کنفرانس این شرکت به موفقیت کنسول نسل هشتمی سونی اشاره کرد و گفت که پلی‌استیشن ۴ تا به حال ۱۸.۵ میلیون دستگاه فروش داشته که از این تعداد، ۱.۴ میلیون در طول تعطیلات پایان سال فروش رفته است.

PS4

 دو تَن از اعضای سابق استودیوی دایس و خالق بازی‌هایی چون Battlefield, Shadow of the Damned و Lost Planet، ازاستودیوی جدید خود با نام فیوجیتیو گِیمز و بازی Into The Stars رونمایی کردند. در بازی Into The Stars شما در نقش کاپیتان سفینه‌ی خود با نام ARK 13 ٬ باید در فضا به دنبال خانه‌ی جدید برای انسان‌ها بگردید. بازیکنان توانایی انتخاب خَدَمه، شخصی‌سازی ARK 13 و جستجو برای منابع مختلف در سیارات را دارند. شما در این بازی همچنین باید با گونه‌ای از نژادهای بیگانه هم مبارزه کنید.

بازی جدید تونی‌ هاوک (Tony Hawk) برای پلی‌استیشن 4 معرفی شدتونی ‌هاوک با حضور در سخنرانی سونی در نمایشگاه CES امسال، خبر انتشار بازی جدید این سری برای پلی‌استیشن 4 را به علاقه‌مندان اسکیت‌بورد داد. او در این سخنرانی گفت مراحل ساخت بازی از تصور او و آزمایشی که از بازی در نوامبر سال گذشته انجام داد، بهتر پیش می‌رود.  این در حالی است که هیچ اطلاعات دقیقی از بازی مانند نام کامل یا نحوه عرضه آن ارائه نشد. بازی ScreamRide که برای اولین بار در کنفرانس گیمزکام مایکروسافت معرفی شده بود٬ این هفته خبرهایی در موردش منتشر شد و چند تصویر جدید از این بازی هم به نمایش در آمد. ScreamRide در سبک شبیه‌ساز ساخت‌ و ساز/ مدیریت/ ترن هوایی است که استودیو Frontier Developments آن را می‌سازد و مایکروسافت وظیفه‌ی انتشار آن را بر عهده دارد. این بازی در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۵ (۱۲ اسفند ۱۳۹۳) برای ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 منتشر خواهد شد.

Screamride

 استودیوی سامو دیجیتال، خالق بازی‌هایی چون LittleBigPlanet 3  و نسخه‌ی ایکس‌باکس 360 بازی Forza Horizon 2، این روزها در حال ساخت بازی درجه یک (AAA) جدید است. سامو دیجیتال در وبسایت خود گفته این بازی معرفی‌نشده یک عنوان بزرگ است و «تعریف جدیدی» را از بازی‌های نسل هشتم ایجاد می‌کند. اما یکی از مهمترین اخبار هفته باز هم به ناتی‌داگ و نسخه‌ی چهارم Uncharted مرتبط است!

Uncharted 4

 این هفته بعد از رونمایی از کاور شماره فوریه‌ی مجله‌ی معتبر گیم‌اینفورمر اطلاعاتی از Uncharted 4: A Thief's End به بیرون درز کرد. بر اساس این اطلاعات در ابتدای بازی، نیتن و اِلنا به خوبی و خوشی درحال زندگی‌ با یکدیگر هستند، اما ناگهان سَم، برادر نیتن از راه می‌رسد٬ این در حالی‌ است که نیتن در تمام این سال‌ها تصور می‌کرد که سم مرده است! زندگی سم به نیتن بستگی دارد. وی از نیتن برای پیداکردن  عتیقه‌ای از دوران هِنری ایوِری کمک می‌خواهد و نیتن می‌داند به برادر خود بدهکار است و با علاقه‌ی زیاد دوست دارد باری دیگر شکار گنج را آغاز کند. داستان بازی، سم و نیتن را به لیبِرتالیا، منطقه‌ای خیالی در ماداگاسکار که توسط دزدان دریایی پیدا شده می‌برد. همچنین مشخص شده که بازی دارای بخش چندنفره نیز خواهد بود. استودیوی تیریپ‌وایِر اینتِراَکتیو، سازنده‌ی بازی Killing Floor 2 تصاویر جدیدی از این بازی منتشر کرد. در بازی Killing Floor 2 جامعه سقوط کرده و تمام منابع نظامی، دولت و ارتباطات از بین رفته است. بنابراین تنها امیدی که برای زنده‌‌ ماندن در این بازی دارید، سلاح‌هایی است که باید در برابر موجودات تبدیل‌شده از آن‌ها استفاده کنید. تصاویرخشونت بالای بازی را نشان می‌دهد.

KF2

 ریک پاسکئلون، صداگذار شخصیت ویتو اسکالتا (Vito Scaletta) در بازی Mafia با صحبت‌های اخیر خود شایعات فراوانی را در فضای مجازی به وجود آورده است. شایعاتی مربوط به ساخت نسخه‌ی سوم این بازی که با گفته‌های پاسکئلون امکان آن‌که به زودی اخباری در این رابطه منتشر شود بسیار بالا خواهد بود! دیروز استودیوی رِبِلیِن در خبری اعلام کرد نسخه‌ی بازسازی شده‌ی سه‌گانه Sniper Elite: Nazi Zombie Army در سال جاری میلادی برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان ورایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این سه گانه در سال ۲۰۱۵ و با رزولوشن 1080p برای پلتفرم‌های نسل بعدی و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. علاوه بر بهینه‌ سازی‌هایی که روی گرافیک بازی انجام می‌گیرد، هشت قهرمان جدید که چهار نفر آن‌ها مونث هستند به این سه‌گانه افزوده شده است. فریکشونال گیمز (Frictional Games) سازنده  بازی Amnesia قصد دارد با عرضه بازی جدید خود، سبک «ترس» را با شیوه‌ای جدید برای مخاطبان خود معنی کند. آن‌ها در قالب پروژه‌ای جدید به نام SOMA، تجربه‌ای متفاوت‌تر از Amnesia: The Dark Descent در سبک ترس ارائه خواهند داد. او توضیحاتی پیرامون تفاوت دشمنان موجود در SOMA با چیزی که در بازی‌های مشابه دیدیم ارائه کرد و این نوید را داد که مخاطب باید منتظر یک تجربه‌ی جدید و بسیار عمیق باشد. توضیحات گریپ بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد. SOMA در سال ۲۰۱۵، برای لینکوس، مک، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.  یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵، بازی The Witcher 3: Wild Hunt است. به تازگی سی‌دی پروجکت‌ ردسیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی را اعلام کرده است. اینطور که به نظر می‌رسد برای اجرای این بازی روی رایانه‌های شخصی خود نیاز به سیستم بسیار قوی خواهید داشت.

witcher

 کمپانی فاکس سرانجام پس از مدت‌ها انتظار اعلام کرده فیلم Assassin’s Creed در تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۶ (سی آذر ۱۳۹۵) روی پرده‌های سینما خواهد رفت. ستاره و بازیگر اصلی این فیلم مایکِل فاسبِندِر، بازیگر فیلم‌هایی چون Prometheus, Inglorious Basterds و X-Men و کارگردان آن هم جاستینکورزِل، کارگردان فیلم Snowtown است. این هفته لیست برترین‌های ۲۰۱۴ از نگاه تیم زومجی نیز منتشر شد. دور از انتظار نبود که بازی Shadow of  Mordor به عنوان برترین بازی سال از سوی ما انتخاب شود. لیست کامل انتخاب‌های ما را حتما ببینید و نظر خودتان رو برای ما بنویسید.بررسی بازی Far Cry 4 به قلم رضا حاج محمدی نیز سرانجام در این هفته توسط زومجی منتشر شد و نمره‌ی ۷ به این بازی داده شد.

علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل نیز می‌توانند بررسی بازی خروس جنگی را به قلم محسن وزیری مطالعه کنند. مقالات زیادی در هفته‌ی گذشته منتشر شد که نام بردن تک تک آن‌ها از حوصله خارج است، اما اگر مایل به مطالعه‌ی آن‌ها هستید، به بخش مقالات سر بزنید. مطمئن باشید برخی از این مقالات فقط و فقط در زومجی قابل مشاهده هستند. 

نظر شما در مورد سایت زومجی و عملکرد آن چیست؟ پیشنهادات و انتقادات خود را در جهت بهبود کارایی این سایت نوپا با ما در میان بگذارید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.
 
omid بازدید : 27 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

 

پس از تاخیری ۴ روزه، راکت فالکون ۹ اسپیس‌ایکس پرتاب شد‍
 
  • cloob

چهار روز پیش و در خلال هیاهوی خبری نمایشگاه CES 2015، اسپیس‌ایکس قصد داشت تا راکت فالکون ۹ خود را روانه‌ی جو زمین کند، اما بروز مشکلاتی٬ این پرتاب را چهار روز به تاخیر انداخت تا اینکه فالکون ۹ امروز روانه‌ی فضا شد.

 پرتاب انجام شده از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای اسپیس‌ایکس و ایلان ماسک برخوردار است، چراکه قرار است پس از رها کردن کپسول دراگون در فضا (Dragon)، فالکون ۹ به جو زمین بازگشته و روی شناوری در سطح دریا به زمین بنشیند. شاید از نظر برخی این موضوع نیز اهمیت چندانی نداشته باشد، چراکه پیش از این نیز اسپیس‌ایکس موفق به نشاندن راکت پرتاب شده‌ی خود شده بود.

فالکون ۹ پس از آنکه محموله‌ی مورد نیاز ایستگاه فضایی بین‌المللی را در قالب کپسول دراگون در فضا رها کرد، به جو زمین باز خواهد گشت تا روی سکوی شناوری روی آب که ابعاد آن ۹۱ در ۳۰ متر است، بنشیند. نشاندن راکتی که ارتفاعی برابر یک ساختمان ۱۴ طبقه دارد، روی سکوی شناوری با این ابعاد کوچک برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد و از این‌رو است که پرتاب این موشک اهمیت فراوانی دارد. ایلان‌ماسک اعلام کرده که موفقیت فرود برای یک بار کافی نیست و این راکت حداقل باید در ۵۰ درصد موارد موفق به فرود شود.

 
omid بازدید : 29 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

 

فرو ریختن پل در ایتالیافرو ریختن پل در ایتالیا
 
  • cloob

در دنیای خودروسازی، بسیاری محصولات ایتالیایی را با کیفیت پایین ساخت در مقایسه با محصولات ژاپنی و آلمانی می‌شناسند. اما به‌نظر می‌رسد این کشور فقط در مورد خودروسازی مشکل ندارد، چراکه پلی در ایتالیا در اولین روزهای افتتاح فرو ریخت.

 به‌نظر می‌رسد کیفیت پایین ساخت انواع ساختمان‌ها، پل‌ها و معابر تنها محدود به کشور ما نیست و حتی می‌توان در قلب اروپا نیز کشوری یافت که در آن پلی نوساز ۱۰ روز پس از افتتاح فرو می‌ریزد. اگر با دنیای خودروسازی مختصری آشنا باشید، می‌دانید که وجود نواقص در خودروهای ایتالیایی امری طبیعی است. اما گویا این عادت خودروسازن ایتالیایی به راه‌سازی و ساخت سازه‌های ارتباطی نیز سرایت کرده است.

عملیات ساخت پل Scorciavacche در ایتالیا که دو شهر پالرمو و آگریجنتو را به هم متصل می‌کند، سه‌ ماه جلوتر از برنامه‌ به اتمام رسید، اما تنها ۱۰ روز پس از افتتاح، قسمتی از پل فرو ریخت که در این حادثه ۴چهار نفر نیز مصدوم شدند. کمپانی سازنده‌ی این پل، اتفاق رویداده را یک نشست غیرطبیعی خوانده است.

مائوریزیو لوپی، وزیر حمل و نقل ایتالیا در سخنانی گفت:

برخی افراد چراغ سبز را مبنی بر امکان افتتاح این پل نشان داده‌اند، در حالی که فرایند ساخت به درستی طی نشده بود.

جالب است تا بدانید که این دومین پل در جزیره‌ی سیسیل است که در شش ماهه اخیر فرو ریخته.

 
omid بازدید : 31 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

بعد از معرفی بهترین بازی‌های تیراندازی و استراتژی موبایل در سال ۲۰۱۴، حال در این مقاله قصد داریم تا بازی‌های کوچک و سرگرم‌کننده‌یموبایل را از نگاه زومجی، انتخاب و معرفی کنیم. در ادامه همراه باشید.

 

این نوع بازی‌ها که صرفا برای سرگرم کردن و گذراندن اوقات بیکاری ساخته شده، می‌توانند از هر سبک و نوع گیم‌پلی برخوردار باشند و در این مقاله نیز سعی شده تا در بین بازی‌های منتخب، تنوع کافی وجود داشته باشد.

omid بازدید : 30 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

یکی از پرچم‌دارانی که انتظار می رود در سال 2015 معرفی شود سامسونگ گلکسی S6 است. چندی پیش سامسونگ با اعلام شروع کار روی پروژه صفر (Project Zero) که گفته می‌شود امکان دارد همان سامسونگ گلکسی S6 باشد خبر داده بود. از هم اکنون گمانه زنی‌ها برای مشخصات فنی و طراحی شروع شده است.

omid بازدید : 34 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

دو سه سالی است که سامسونگ بر روی سیستم‌عامل تایزن کار می‌کند. تایزن از نظر ظاهری، شباهت زیادی به اندروید دارد و از همه مهم‌تر این که همانند اندروید، «کد باز» است؛ به این معنا که هر شرکتی می‌تواند به طور رایگان از آن استفاده کند.

omid بازدید : 32 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

به‌تازگی لوازم جانبی متنوعی برای گوشی‌های موبایل تولید شده و شارژرهای همراه یا به‌اصطلاح پاوربانک‌ها، یکی از کاربردی‌ترین این محصولات به حساب می‌آیند. همان‌طور که از نام این دستگاه‌ مشخص است، از این وسیله برای شارژ کردن گجت‌های الکترونیکی (مانند گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ) در مواقعی که دسترسی به برق شهری نیست، استفاده می‌شود.

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام موضوع را دوست دارید در سایت داشته باشیم؟ اگر موضوع مورد نظر نبود یک نظر بزارید و در آن موضوع دلخواه خود را بنویسید تا رسیدگی شود
    سایت چگونه است؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 244
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 101
  • بازدید سال : 1,807
  • بازدید کلی : 12,998