loading...
هرچی بخوای
omid بازدید : 31 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

حافظه‌های اس‌اس‌دی جدید سامسونگ به جای رابط‌های SATA از رابط‌های PCIe استفاده می‌کنند. این رابط‌ها به گفته سامسونگ می‌توانند سرعتی بسیار بالاتر را در نقل و انتقال اطلاعات ارائه کنند.

omid بازدید : 27 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

آمارهای جدید کانتر نشان می‌دهد که گوشی‌های بالارده همچنان می‌توانند تأثیر بالایی در سهم سیستم عامل‌ها داشته باشند. البته مادامی که اپل این بازار را در قبضه خود داشته باشد.

omid بازدید : 35 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

 

طرح مفهومی Galaxy s6طرح مفهومی Galaxy s6
 
  • cloob

سال 2014 با تمامی حواشی پیرامونش برای کمپانی سامسونگ به پایان رسید و این غول فناوری در تلاش است با معرفی نسل بعدی پرچمدارش بازار رقابت را در بین رقبای سر سختی چون اپل، سونی و هواوی داغ‌تر کند.

درحالی که بسیاری از منابع از معرفی Galaxy S6 در نمایشگاه CES 2015 خبر داده بودند اما این اتفاق نیفتاد. هنوز هیچ اعلام رسمی از سوی شرکت سامسونگ مبنی بر معرفی آخرین پرچمدارش منتشر نشده است، اما طبق عادت همیشگی، باید 2 ماهه اول سال میلادی را زمان معرفی سری‌های گلکسی اس بدانیم. سال گذشته سامسونگ  با معرفی Galaxy s5 اگرچه امکانات بسیار زیادی را به این گوشی اضافه کرد اما به فروش قابل توجهی نسبت Galaxy S3 و Galaxy S4 دست پیدا نکرد. البته این فروش و استقبال کم از Galaxy s5 به طور کامل با معرفی Note4 جبران شد. به احتمال زیاد سامسونگ طراحی جدیدی را برای Galaxy s6 در نظر خواهد گرفت، طبق عکس‌ها و شایعاتی که پیرامون این گوشی منتشر شده است گویا سامسونگ از طراحی مشابه با Galaxy A5 در تولید آخرین پرچمدارش استفاده خواهد کرد، لبه‌های این گوشی نیز به طور کامل صیقل داده شده‌اند، یکی دیگر از نکات قابل توجه تازک‌تر شدن این گوشی است، احتمالا سامسونگ در تولید این گوشی سنت‌شکنی کرده و بدنه تمام فلزی را جایگزین پلاستیک موجود روی دستگاه‌های خود کند.

Galaxy s6-1

 

Galaxy s6-2

 

Galaxy s6-3

 
omid بازدید : 31 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

 

کانن و آیفون ۵؛ پرکاربردترین دوربین‌های ۲۰۱۴ برای ثبت تصویر در فلیکر
 
  • cloob

سرویس اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئو‌های فلیکر، به تازگی آماری منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی دوربین‌ها و گجت‌هایی است که تصاویر اشتراک‌گذاشته در فلیکر با آن ثبت شده‌اند.

براساس آمار و اطلاعات منتشر شده توسط فلیکر، در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۰ میلیارد تصویر توسط ۱۰۰ میلیون کاربر منحصر به فرد در فلیکر آپلود شده‌ است. تصاویر ارسال شده به فلیکر توسط خیل عظیمی از عکاسان صورت می‌پذیرد که میان این افراد می‌توان انواع عکاسان آماتور و حرفه‌ای را یافت. با جمع‌آوری داده‌های مربوط به دوربین‌هایی که این تصاویر با آن ثبت شده‌اند می‌توان گجت‌های محبوب عکاسی را میان کاربران یافت.

فلیکر در آمار خود انواع دوربین‌ها و برند‌ها را بصورت دسته‌بندی شده‌ای نمایش نداده، بلکه آمار مربوط به گوشی‌های‌هوشمند و انواع مدل‌های دوربین را که شامل دوربین‌های بدون آینه با قابلیت تعویض لنز و دوربین‌های DSLR می‌شود، کنار هم ثبت کرده است.

Flickr1

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، کانن، اپل و نیکون رتبه‌های اول تا سوم را را از آن خود کرده‌اند. آیفون ۵ اپل عنوان اول دوربین‌ گجت‌های موبایل را به دست آورده است. با توجه به رده‌بندی فوق می‌توان چنین نتیجه گرفت که ۱۳.۴ درصد از ۱۰ میلیارد تصویری که در سال ۲۰۱۴ توسط کاربران در فلیکر به اشتراک‌گذاشته شده، با استفاده از دوربین‌های کانن و ۹.۶ درصد آنها توسط آیفون اپل ثبت شده‌‌اند.

Flickr2

پنج برند اول در رده‌بندی مربوط به سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تغییری نداشته‌اند، هرچند رتبه‌ی آن‌ها در پنج پله تغییر کرده است. بارزترین تغییر صورت گرفته رسیدن اپل به رتبه‌ی دوم و به زیر کشیدن نیکون است. سامسونگ نیز جایگاه سونی را در رتبه‌ی چهارم از آن خود کرده است.

Flickr3

در جدول فوق نیز می‌توانید رده بندی مربوط به دوربین‌های بدون آینه را ببینید که در آن سونی با دوربین A7 پیشرفت خارق‌العاده‌ای داشته و جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

 
omid بازدید : 33 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

 

با روبات‌های Ozobot، کودکان برنامه‌نویسی یاد می‌گیرند
 
  • cloob

Ozobot یک روبات اسباب‌بازی کوچک است که دنیای دیجیتال را با جهان فیزیکی کودکان پیوند داده است. این روبات می‌تواند به روشی ساده کودکان را با برنامه‌نویسی آشنا کند.

کمپانی تولید‌کننده‌ی روبات‌های Ozobot این محصولات را کوچک‌ترین روبات‌های حال حاضر جهان خوانده است. اوزوبوت‌ها از برنامه‌نویسی بسیار ساده‌ای بهره‌ می‌برند. باید این روبات‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که خطوط را در سطحی که روی آن حرکت می‌کنند، تعقیب کنند. در واقع اوزوبوت‌ها را باید روبات‌های تعقیب خط خواند که می‌توانند خطوط، رنگ‌ها و کدهای ثبت شده را در انواع سطوح‌ همچون صفحه‌ی نمایش گجت‌هایی چون تبلت‌ها یا سطح کاغذ تشخیص دهند.

با فشار دادن کلید پاور اوزوبوت شروع به تعقیب خطی می‌کند که آن را تشخیص می‌دهد. ضمنا می‌توان چندین اوزوبوت را در کنار هم قرار داده و مسابقه‌ای را برای آزمایش سرعت و دقت هریک ترتیب داد. امکان پیمایش خطوط روی گجت‌های موبایل، این امکان را فراهم کرده تا با استفاده از اپلیکیشن مربوطه مسیرهای مختلف و بازی‌های متعددی را با استفاده از این روبات‌ها ایجاد کرد.

کمپانی تولید‌کننده‌ی اوزوبوت، سال گذشته محصول خود را در نمایشگاه CES 2014 معرفی و این روبات‌ها را اواسط سال ۲۰۱۴ روانه‌ی بازار کرد. اما امسال نیز شاهد نمایش اوزوبوت‌ها در نمایشگاه CES بودیم.

 
omid بازدید : 25 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

 

فیلم‌های 4K از طریق دیسک‌های بلو-ری یا هارددیسک‌ها توزیع می‌شوند
 
  • cloob

امسال تلویزیون‌های اولترا-اچ‌دی بیشتری روانه‌ی بازار می‌شوند. کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده تلویزیون بیش از نیمی از محصولات خود را به رزولوشن 4K مجهز کرده‌اند. اما محتوای 4K چطور در این تلویزیون‌ها پخش خواهد شد؟ از چه کُدکی در آن‌ها استفاده خواهد شد؟

 نت‌فلیکس، آمازون و چند سرویس‌دهنده‌ی دیگر، شروع به توزیع فایل‌های 4K از طریق اینترنت کرده‌اند که برای دسترسی به آن‌ها نیاز به اینترنت پر سرعت خواهید داشت. برخی از کانال‌های کابلی نیز در تلاش هستند تا تصاویر را بصورت 4K در اختیار مشتریان خود قرار دهند. اما اگر بخواهید یک ویدیو 4K را خریداری کرده و در اختیار داشته باشید دو روش وجود دارد. یا فیلم روی دیسک بلو-ری ذخیره می‌شود که از آن با عنوان Ultra HD Blu-ray یاد می‌شود و یا از دیسک‌های سخت برای این کار استفاده خواهد شد.

دیسک‌های UHD Blu-Ray از روش‌های قفل‌گذاری و ایمن سازی محتوا برای ممانعت از کپی‌برداری غیرقانونی بهره می‌برند. نسل جدید پخش‌کننده‌های بلو-ری نیز از پخش ویدیوهای 4K در قالب دیسک‌های بلو-ری پشتیبانی خواهند کرد.

برای ویدیوهای 4K از دیسک‌های چندلایه‌ی ۳۳ گیگابایتی استفاده خواهد شد. برای پخش این دیسک‌ها به پلیر جدید نیاز دارید اما خوشبختانه پلیرهای جدید از دیسک‌های قدیمی بلو-ری نیز پشتیبانی خواهند کرد.

کُدی که برای پخش UHD Blu-Ray مورد استفاده قرار می‌گیرد HEVC یا H265 است که از روش فشرده سازی جدید برای فرمت 4K بهره می‌برد. در این فرمت می‌توان ویدیو 4K را با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه به همراه طیف رنگ ۱۰ بیت ذخیره کرد. پخش کننده‌ی UHD blu-ray پاناسونیک قادر است ویدیو را با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه پخش کند که به مراتب بالاتر از ۱۵ مگابیت در ثانیه‌ای است که نت‌فلیکس سال گذشته به نمایش در آورد.

 انجمن ذخیره سازی محتوای امن اعلام کرده٬ برای افرادی که مایل نیستند از دیسک استفاده کنند یا قصد دارند نسخه‌ی کپی از فیلم تهیه شده را نیز در جای دیگری ذخیره کنند، در حال نهایی سازی استانداردهای مربوطه است. این انجمن همچنین در باره‌ی کیفیت ویدیوهای UHD 4K نیز به امکان افزایش نرخ فریم ویدیوها و استفاده از فناوری HDR در آن‌ها اشاره کرده است.

حال باید کمی دیگر صبر کنیم تا انجمن ذخیره سازی محتوای امن، استانداردهای مورد نظر خود را نهایی کرده و فرمت‌های استاندارد ویدیو 4K مشخص شوند. بدون شک امسال شاهد عرضه‌ی محتوای متنوع و بسیاری در رزولوشن 4K خواهیم بود.

 
omid بازدید : 30 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

 

نیسان لیفنیسان لیف
 
  • cloob

موج استفاده از خودروهای هوشمند به کره‌ی زمین محدود نشده و به لطف ناسا، سایر سیارات نیز از وجود این خودرو‌ها بهره خواهند برد. ناسا با کمپانی ژاپنی نیسان همکاری می‌کند تا خودروهای مورد استفاده در سیارات دیگر را هوشمند کند.

نیسان همکاری خود را با ناسا به منظور تولید خودروهای هوشمند بدون راننده آغاز کرده است. این دو کمپانی امیدوارند تا در سال‌های آتی نتیجه‌ی همکاری دو کمپانی در قالب خودروهای‌هوشمند بدون راننده به خدمت فضانوردانی درآید که به سایر سیارات سفر می‌کنند.

کمپانی ژاپنی نیسان و ناسا همکاری پنج ساله‌ی خود را در حوزه‌ی طراحی و تولید خودروهای هوشمند بدون راننده، رسما روز پنجشنبه اعلام کردند. این خودروها در مرکز تحقیقاتی Ames ناسا که در نزدیکی مرکز تحقیقاتی نیسان در دره‌ی سیلیکون واقع شده، توسعه خواهند یافت.

مارتین سیرهوس، مدیر مرکز تحقیقاتی نیسان در دره‌ی سیلیکون در این خصوص گفت:

این همکاری نتیجه‌ی تلاش‌های متخصصان کارآزموده آزمایشگاه روباتیک Ames ناسا را با متخصصان خودروسازی نشان خواهد داد.

سیرهوس خود سابقه‌ی فعالیت به‌عنوان یکی از متخصصان ناسا را در کارنامه دارد. ناسا اعلام کرده که در پی استفاده از یکی از فناوری‌های خودروهای هوشمند بدون راننده است که توسط نیسان توسعه یافته است.

پت واردن، مدیر مرکز تحقیقاتی Ames‌ ناسا در این خصوص می‌گوید:

در حال حاضر ما از یک کاوشگر روی کره‌ی مریخ استفاده می‌کنیم که چندان هوشمند نیست. با عمیق‌تر شدن اکتشافات فضایی و ورود به مکان‌هایی که خطرات بالایی را به‌دلیل عدم شناخت از محیط به‌همراه دارد، نیاز به استفاده از راهکارهای هوشمند در وسایل نقلیه‌ی ارسالی بیش از پیش احساس می‌شود.

 

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام موضوع را دوست دارید در سایت داشته باشیم؟ اگر موضوع مورد نظر نبود یک نظر بزارید و در آن موضوع دلخواه خود را بنویسید تا رسیدگی شود
    سایت چگونه است؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 244
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 283
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 468
  • بازدید ماه : 636
  • بازدید سال : 2,342
  • بازدید کلی : 13,533