loading...
هرچی بخوای
omid بازدید : 34 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

گوشی‌های هوشمند زمانی نه چندان دور کالاهایی لوکس و گران قیمت بودند که هر کسی قادر به خرید آن‌ها نبود، اما امروزه این کالا در بازه قیمتی بسیار وسیع و به راحتی در دسترس همه قرار دارد. در اینجا به 10 دلیل برای این که چرا گوشی بعدی شما باید هوشمند باشد، می‌پردازیم.

omid بازدید : 24 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (1)

هر روز در بازار لپ‌تاپ‌ها شاهد محصولات جدید و متنوعی هستیم که رفته‌رفته تشخیص آن‌ها از یکدیگر دشوارتر می‌گردد. در این میان انتخاب یک لپ‌تاپ برای افرادی که اطلاع چندانی از تفاوت‌ها و نوع کاربری آن‌ها ندارند، مشکل بزرگی محسوب می‌شود. فرض کنید که شما یک دانشجوی رشته مهندسی عمران هستید و برای شروع کار خود نیاز به یک دستگاه دارید که هم بتوانید به راحتی آن را جابه‌جا کنید و هم برای حفظ و نگهداری اطلاعات مهم خود به آن اعتماد داشته باشید. مسلما این دستگاه باید توقعات شما را نیز برای اجرای نرم‌افزار‌های

omid بازدید : 39 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

از جمله گجت‌های هوشمندی که این روزها بیشتر آن‌ها را می‌بینیم، می‌توان به ساعت‌های هوشمند اشاره کرد. در این مطلب نگاهی اجمالی به برخی از معروف‌ترین مدل‌های ساعت‌های هوشمند می‌اندازیم.

omid بازدید : 43 یکشنبه 21 دی 1393 نظرات (0)

این روزها تبلت‌ها مخاطبین جدیدی پیدا کرده‌اند. در ابتدا تمرکز بازار بر روی تبلت‌های گران‌قیمت بود و این محصولات تنها در دستان افراد متمول دیده می‌شد. اما به تدریج و با فعالیت گسترده شرکت‌های آسیایی، بازار تبلت‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت رونق گرفت. این روزها بسیاری از والدین، این تبلت های ارزان‌قیمت و معمولی را تهیه کرده و در اختیار کودکان خود قرار می‌دهند. در این بین برخی از شرکت‌ها نیز وارد عمل شده‌اند و محصولاتی را به طور اختصاصی برای کودکان طراحی کرده‌اند.

omid بازدید : 33 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

 

 کارولین هرشلکارولین هرشل
 
  • cloob

۷۸ سال پیش در چنین روزی رابرت وودرو ویلسون ستاره شناس آمریکایی متولد شد. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر کشف تابش زمینه کیهانی است که به همین دلیل نیز جایزه‌ی نوبل فیزیک را سال ۱۹۷۸ به همراه آرنو آلن پنزیات بدست آورد.

۱۰ ژآنویه سال ۱۹۳۶ رابرت وودرو ویلسون در شهر هوستون تگزاس متولد شد و بعد از پایان تحصیلات در مقطع ابتدایی٬ دروه دبیرستان را در مدرسه لامار با موفقیت به پایان برساند. سپس به دانشگاه رایس در هوستن رفت و در رشته فیزیک کارشناسی گرفت. بعد از پایان دوره‌ی کارشناسی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به دانشگاه فنی کالیفرنیا رفت و تا مقطع دکترا در این دانشگاه در رشته فیزیک ادامه تحصیل داد. بعد از پایان تحصیلات در لابراتوار تحقیقاتی بل مشغول شد و تا سال ۱۹۹۴ در این لابراتوار به عنوان محقق باقی ماند. مهمترین دستاورد علمی دکتر رابرت ویلسون به زمانی باز می‌گردد که مسئولیت بهبود رادارهای لابراتوار را بر عهده داشت. در آن زمان آنتن‌های این آزمایشگاه نویزهایی را دریافت می‌کرد که منشا آنها نامشخص بود. رابرت ویلسون سال ۱۹۶۴ با بررسی دقیق این نویزها، متوجه وجود منبع اصلی آنها شد. آنچه رابرت وودوارد کشف کرد تابش زمینه کیهانی نامیده می‌شود. تابش زمینه کیهانی تابشی الکترومغناطیسی است که سراسر کیهان را پوشانده‌ است و قدیمی‌ترین امواج نور شناخته شده در دنیای پیرامون به شمار می‌آید.

این کشف کمک بسیاری به نظریه مه‌بانگ یا انفجار بزرگ کرد چراکه در این نظریه بر وجود امواج اشاره شده است و این کشف تاییدی بر بعضی از جنبه‌های این مدل کیهان شناسی بود. نظریه مه‌بانگ یا انفجار بزرگ یک مدل کیهان شناسی پذیرفته شده برای توصیف مراحل نخستین شکل‌گیری جهان است که بر اساس آن جهان ۱۳٫۷۹۸ میلیارد سال قبل در نتیجه انفجاری بسیار بزرگ به نام مه‌بانگ پدید آمده‌ است. تابش زمینه‌ی کیهانی یکی از پیش‌بینی‌هایی بوده که در نظریه‌ی مه‌بانگ مطرح شده است. طبق این نظریه، عالم نخستین پلاسمای داغی از فوتون‌ها، الکترون‌ها و باریون‌ها بوده است که فوتون‌ها پیوسته با الکترون‌ها برهمکنش تامسون داشتند. در این شرایط با انبساط جهان و پایین‌ آمدن دمای آن، الکترون‌ها با پروتون‌ها ترکیب شدند و اتم‌های هیدروژن را ساختند بعد از مدتی فرایند تامسون متوقف می‌شود و فوتون‌ها آزادانه شروع به حرکت می‌کنند.

سال ۱۹۷۸ دکتر رابرت وودرو ویلسون بخاطر کشف تابش زمینه کیهانی مفتخر به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد. وی سال ۱۹۹۴ بیشتر کارهای تحقیقاتی را کنار گذاشت٬ اما کماکان یکی از اعضای اصلی لابراتوار فیزیک فضایی دانشگاه هاروارد است.

 
omid بازدید : 24 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

 

نسخه‌ی 2.0 خودکار سه بعدی 3Doodler
 
  • cloob

اگر 3Doodler را به یاد داشته باشید٬ خودکار یا پرینتر سه‌بعدی کوچکی که به کاربر امکان می‌داد به وسیله‌ی پلاستیک در هوا اشکال مختلف بکشد. هم اکنون سازندگان این خودکار نسخه‌های جدید آن را با پیشرفت‌های بسیار ارائه کرده‌اند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در خودکارهای سه بعدی جدید وجود دارد٬ ابعاد آن است که تا یک چهارم ابعاد نسخه‌ی اولیه 3Doodler کاهش پیدا کرده است به طوری که هم اکنون خیلی بزرگتر از یک ماژیک معمولی نیست. وزن آن نیز تا نصف نسخه‌ی اولیه کاهش یافته است. این خودکار حدود 50 گرم وزن دارد. اما بهبودها فقط در ظاهر خودکار خلاصه نمی‌شوند بلکه میزان توان مصرفی و صدای خودکار نیز کاهش پیدا کرده است٬ ضمن اینکه می‌توان به کمک باتری‌های اضافی – به عنوان لوازم جانبی – از خودکار به مدت دو تا سه ساعت با استفاده از پلاستیک‌های PLA یا ABS استفاده کرد. روی خودکار نیز امکان دو بار کلیک برای جریان ممتد پلاستیک وجود دارد تا برای کشیدن یک خط ممتد نیازی به نگه داشتن طولانی دکمه‌ی جریان نباشد ضمن اینکه بر اساس آنچه که می‌کشید می‌توانید دو سرعت جریان مختلف برای خودکار خود انتخاب کنید.

به لطف پشتیبانان این طرح 3Doodler 2.0 کار خود را در Kickstarter آغاز کرده و تاکنون صد دستگاه از این خودکارها سفارش داده شده است. این خودکارهای سه بعدی 50 دلار قیمت دارند و در طول یک ماه به دست سفارش دهندگان خواهد رسید. سفارش دهندگان بعدی می‌توانند این دستگاه را کمی دیرتر و با قیمت 85 دلار و سفارش دهندگانی که روز نخست کمپین را از دست داده‌اند نیز آن را با قیمت 99 دلار خریداری کنند.

 
omid بازدید : 41 شنبه 20 دی 1393 نظرات (2)

 

ایسر از لپ‌تاپ Aspire V17 Nitro با RealSense 3D رونمایی کرد
 
  • cloob

امروز ایسر از لپ‌تاپ جدید خود با نام Aspire V 17 Nitro رونمایی کرد. این لپ‌تاپ از فناوری RealSense 3D اینتل که در CES نیز به آن بسیار پرداخته شد، بهره می‌برد تا کنترل سیستم از طریق ژست‌های حرکتی و بدون لمس صفحه میسر شود.

لپ‌تاپ جدید ایسر با بکارگیری فناوری پیشرفته‌ی RealSense 3D قادر است حرکات کاربر را به صورت سه‌بعدی دریافت کرده و به آن‌ها پاسخ دهد. به این ترتیب کاربر می‌تواند از طریق ژست‌های حرکتیِ دست و سر خود، سیستم‌عامل را هدایت کند. این فناوری همچنین امکان اسکن و مدل سازی سه‌بعدی از اجسام مقابل خود را دارد تا در صورت تمایل بتوان نسخه‌ی سه‌بعدی آن‌ها را از طریق چاپگرهای سه‌بعدی، چاپ کرد.

 ایسر معتقد است٬ محاسبات سه‌بعدی پتانسیل استفاده در زمینه مصارف روزمره و حتی حرفه‌ای را دارد. از این فناوری می‌توان در تجارت‌های مختلف شامل مدل سازی سه‌بعدی، معماری و نقشه‌سازی استفاده کرد یا در بازی‌های واقعیت افزوده، از آن بهره برد.

لپ‌تاپ Aspire V 17 Nitro به صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن فول‌اچ‌دی مجهز شده است. این لپ‌تاپ همچنین از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای  Core i7-4710HQ، کارت گرافیک مستقل GeForce GTX 860M و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی این لپ‌تاپ می‌توان به ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD یا دیسک سخت با ظرفیت ۱ ترابایت اشاره کرد.

این لپ‌تاپ از فناوری خاص ایسر با نام Dustfender پشتیبانی می‌کند که به موجب آن لپ‌تاپ در برابر نفود گرد و غبار به داخل دستگاه مقاوم شده است. صدای خروج V17 Nitro از دالبی پشتیبانی می‌کند و کاربر به میل خود می‌تواند آن را با درایو DVD یا Blu-ray تهیه کند.

این لپ‌تاپ از همین ماه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد٬ اما هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده است.

 
omid بازدید : 43 شنبه 20 دی 1393 نظرات (1)

 

استیو جابزاستیو جابز
 
  • cloob

۸ سال پیش در چنین روزی، استیو جابز در کنفرانسِ مک‌ورلد ۲۰۰۷ از اولین آیفون رونمایی کرد. کنفرانسی که از ذهن هیچ‌کس پاک نمی‌شود و در آن انقلابِ گوشی‌های هوشمند آغاز شد.

خوش‌تان بیاد یا نه، طرفدار اندروید یا ویندوز فون باشید٬ یا نسبت به سامسونگ و دیگر کمپانی‌ها عرق داشته باشید، یک حقیقت را نمی‌توانید انکار کنید و آن تاثیر آیفون در دنیای گوشی‌های هوشمند است. تنها یک شرکت، جسارت ساخت گوشی هوشمندی  را داشت که نه به قلم نیاز داشت و نه به دکمه‌های فیزیکی. آیفون نحوه‌ی تعامل کاربر با گوشی را به طور کامل تغییر داد. اپل بود که قدرت اکوسیستم یکپارچه را نشان داد و پی به ارزش و اهمیت اپلیکیشن برد. اپل برای اولین بار بستری را فراهم کرد که توسعه دهندگان بتوانند محصولات خود را به جامعه‌ی بزرگی از مخاطبان ارائه کنند. همه‌ی این‌ها به بهترین شکل ممکن با رهبری استیو جابز به سرانجام رسیدند تا الگویی شوند برای دیگر اکوسیستم‌ها.

 ۹ ژانویه سال ۲۰۰۷، استیو جابز، مدیرعامل وقت اپل در کنفرانس مک‌ورلد حاضر شد و روی سن آمد تا از محصولی پرده بردارد که همه را شگفت زده کرد. این محصول اپل را تکان داد و به مرور این کمپانی را به با ارزش‌ترین برند دنیای فناوری تبدیل کرد. اکوسیستم iOS به شکل استادانه‌ای تحت رهبری استیو جابز طراحی شد تا درآمد ثابت و قابل ملاحظه‌ای را برای این شرکت و توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های تحت iOS به ارمغان آورد.

اگر امروز گوشی با دکمه‌های QWERTY یا قلم‌های فشاری در دست نداریم، مدیون آیفون ۲۰۰۷ و بلندپروازی‌های استیو جابز هستیم.

خلاصه‌ی ویدیو معرفی آیفون ۲۰۰۷ را از دست ندهید:

دانلود ویدیو

 

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام موضوع را دوست دارید در سایت داشته باشیم؟ اگر موضوع مورد نظر نبود یک نظر بزارید و در آن موضوع دلخواه خود را بنویسید تا رسیدگی شود
    سایت چگونه است؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 244
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 267
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 452
  • بازدید ماه : 620
  • بازدید سال : 2,326
  • بازدید کلی : 13,517