loading...
هرچی بخوای
omid بازدید : 34 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

 

سی‌ان‌ان به دنبال استفاده از پهپادها برای جمع‌آوری خبر
 
  • cloob

سی‌ان‌ان قصد دارد تا از پهپادها برای جمع‌آوری خبر استفاده کند. این شبکه‌ی خبری برای جمع‌آوری اخبار با اداره‌ی هوانوردی فدرال امریکا همکاری می‌کند. 

روز به روز بر موارد استفاده از هواپیماهای بدونِ سرنشین افزوده می‌شود. پهپادها نه تنها در ارسال کالا، مصارف نظامی، جاسوسی، کمک رسانی به مناطق کوهستانی، تحت نظر گرفتن حیات وحش و صدها مورد دیگر کاربرد دارند٬ بلکه سی‌ان‌ان قصد دارد از آن‌ها برای جمع‌آوری خبر نیز استفاده کند.

سی‌ان‌ان با اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا توافق‌نامه‌ی همکاری امضاء کرده تا زمینه‌‌ای را فراهم کند که از طریق آن رسانه‌ها بتوانند از پهپاد‌ها به شکل رسمی برای جمع‌آوری اطلاعات و اخبار استفاده کنند. سی‌ان‌ان امیدوار است که این توافق نهایتا موجب شود تا پهپادها برای مصارف جدی‌تر از موارد تفریحی فعلی مورد استفاده قرار گیرند. سی‌ان‌ان قصد دارد تا به کمک روبات‌های هواپیما، گزارش‌ها و تصاویر مورد نظر از رویدادهای مختلف را با سرعت و دقت بالاتری دریافت و مخابره کند.

همکاری بین سی‌ان‌ان و اداره‌ی هوانوردی فدرال آغاز شده است و از این رو احتملا زمان زیادی طول نخواهد کشید تا شاهد تصاویر جدید مخابره شده توسط پهپادها باشیم.

 
omid بازدید : 35 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

 

شیائومیشیائومی
 
  • cloob

شیائومی یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های حوزه‌ی موبایل است که با سرعت شگفت‌انگیزی در حال کسب سهم بیشتر از بازار پر رونق گوشی‌های هوشمند است. حال این کمپانی وعده‌ی معرفی محصول بسیار باریک خود را تا دو روز آینده داده است.

 شیائومی قصد دارد پنج‌شنبه این هفته از پرچمدار جدید خود رونمایی کند. این کمپانی اطلاعات زیادی درباره‌ی تلفن جدیدش ارائه نکرده و تنها به باریک‌بودن آن اشاره‌ داشته است.

آنچه انتظار می‌رود یک گوشی‌‌هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ و بدنه‌ای باریک است. گوشی هوشمندی که گفته می‌شود ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم دارد و از پردازنده‌ی ۴ یا ۸ هسته‌ای قدرتمند بهره می‌برد.

پیش از این شایعه شده بود که پرچمدار جدید شیائومی به صفحه نمایش ۵.۷ اینچ، دوربین ۱۳ مگاپیکسل و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد.

انتظار می‌رود این تلفن نیز همچون دیگر محصولات شیائومی با قیمتی کاملا رقابتی و ارزان راهی بازار شود.

 
omid بازدید : 38 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

لامپ Snap

لامپ Snap
 
  • cloob

با گذشت زمان و گسترش مرز‌های فناوری، لامپ‌هایی که تا چند سال پیش تنها وظیفه‌ی روشنایی را بر عهده داشتند، خدمات دیگری نیز ارائه خواهند داد. کمپانی چینی Sengled در CES 2015 لامپ هوشمندی با قابلیت تقویت امواج وای‌فای و شناسایی چهره معرفی کرد.

کمپانی چینی Sengled که در شهر شانگهای مستقر است، نسل جدید لامپ‌های هوشمند خود را در نمایشگاه CES 2015 معرفی کرد که قابلیت‌های جالب توجهی داشتند. لامپ‌های هوشمند مورد نظر را می‌توان با استفاده از اپلیکیشن مربوط کنترل کرد، بطوریکه امکان تنظیم لامپ برای روشن شدن در زمان پخش موسیقی و تقویت امواج وای-فای وجود دارد. شاید یکی از قابلیت‌های جالب این لامپ امکان شناسایی چهره‌ی سارقان یا افرادی باشد که وارد محل کار یا منزل شما می‌شوند.

البته تمام لامپ‌های عرضه شده توسط این کمپانی امکان شناسایی چهره را نداشته و فقط Snap قادر است چنین کاری را انجام دهد. Snap در کنار بهره‌‌گیری از امکان شناسایی چهره، از دوربین امنیتی، میکروفون و بلندگو نیز در کنار سنسور شناسایی حرکت و ضبط ویدئو برخوردار است.

SengledInt

Sengled کاربردهای امنیتی متعددی را برای این لامپ‌ها پیش‌بینی کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به جایگزینی آن با سیستم‌های جداگانه‌ی دوربین امنیتی، سنسور‌های شناسایی حرکت و لامپ‌های تعبیه شده برای روشنایی اشاره کرد.

Sengled لامپ‌های Snap را با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار برای هر دستگاه اواخر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. سایر لامپ‌های ارائه شده توسط این کمپانی شامل نمونه‌ای با قابلیت تقویت امواج وای-فای با نام Boost می‌شود. همچنین باید به لامپ‌های هوشمند به‌همراه بلندگوهای بلوتوث اشاره کرد که Pulse و Solo‌ نام دارند. Solo‌ با قیمت ۵۹.۹۹ دلار از وجود یک بلندگوی سه واتی بهره می‌برد، در حالی که Pulse با برچسب قیمت ۱۶۹.۹۹ دلاری از بلندگوی قدرتمند چند کاناله‌ی بی‌سیم JBL  برخوردار است.

تمامی لامپ‌های ارائه شده توسط این کمپانی همراه با اپلیکیشن توسعه یافته برای اندروید iOS قابل کنترل هستند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی چینی، هریک از لامپ‌های اشاره شده حداکثر عمری ۲۵٬۰۰۰ ساعته دارند که پس از این مدت می‌توان لامپ را تعویض کرد.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015 مشاهده کنید.
فروشگاه اینترنتی بامیلو، اسپانسر زومیت در پوشش خبری نمایشگاه CES 2015 با طیف وسیعی از کالاهای الکترونیک، مد و لباس، لوازم خانه و آشپزخانه در خدمت شماست.
 
omid بازدید : 53 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

 

رنوو خودروی مجهز به کنسول هوشمند انویدیا را معرفی کردرنوو خودروی مجهز به کنسول هوشمند انویدیا را معرفی کرد
 
  • cloob

پردازنده تگرا X1 ساخت انویدیا که با فناوری DRIVE CX این شرکت ترکیب شده، بخشی از برنامه انویدیا برای ورود به بازار کنسول خودروهای هوشمند است. رنوو جزو اولین خودروهایی است که به این سیستم مجهز می‌شود.

رنوو خودروی کوپه‌ی خود را پیش‌تر معرفی کرده بود. حال انویدیا در یک پروژه مشترک با گروه خوروسازی Renovo کنسول هوشمند مجهز به پردازنده تگرا X1 را داخل خودوری الکتریکی کوپه تعبیه کرده است. نتیجه کار بسیار جالب است٬‌ چرا که قدرت بالای نرم‌افزاری انویدیا را نشان می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی کنسول خود را برای این خودرو بهینه کرده است. 

IMG 0756slashgear-1280x856nvidia

اوایل هفته قبل انویدیا نسل بعدی پردازنده تگرا K1 را این بار با نام تگرا X1 معرفی کرد. بنابراین مدت زیادی از زمان معرفی پردازنده تگرا X1 و البته فناوری NVIDIA DRIVE CX نمی‌گذرد که هم‌اکنون شاهد اولین خودرویی در دنیا هستیم که مجهز به فناوری جدیدترین پردازنده انویدیا است.

IMG 0758slashgear

کریستوفر هایزر مدیر عامل رنوو در این زمینه می‌گوید:

انویدیا قادر است اطلاعات گرافیکی و برنامه‌نویسی مورد نیاز راننده و سرنشینان خودرو را به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد کند. آنچه که در خودرو مشاهده می‌کنید، سیستم عامل مخصوص خود ما برای خودرو است ولی این سیستم عامل بر اساس استانداردهای خودرو  با پلت‌فرم سایر تولید کنندگان یکپارچه طراحی شده است. این امر ما را قادر ساخت تا به سرعت بتوانیم با پلت‌فرم انویدیا درایو CX هماهنگ شویم.

خودروی رنوو کوپه مجهز به دو پنل دیجیتالی است که از پردازنده تگرا X1 قدرت می‌گیرند. این پنل‌ها به طور کامل با سیستم‌های موجود در خودرو یکپارچه و به آنها متصل هستند.

 firstslashgear

 طبق اعلام مدیر عامل شرکت رنوو، تحویل این خودرو به مشتریان در اواخر سال 2015 صورت می‌گیرد و در این فاصله تست‌های نهایی روی این خودرو صورت خواهد گرفت. طبق گفته کریستوفر هایزر، کیفیت و قابلیت اطمینان دو مولفه بسیار مهم برای شرکت رنوو است و این امر فقط با تست‌های مکرر این خودرو حاصل خواهد شد.

IMG 0760slashgearrenovo

البته تصاویری که از این خودرو مشاهده می‌کنید، الزاما شکل نهایی این خودرو نیست و ممکن است تغییراتی در طراحی ظاهری رنوو کوپه EV صورت گیرد. برای مثال نسخه نهایی فاقد نوار سبز رنگ و لوگوهای انویدیا که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، خواهد بود.

 
omid بازدید : 43 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

 

ز پل هرمان مولرز پل هرمان مولر
 
  • cloob

 ۱۳ ژانویه سال ۱۹۳۴ درست ۸۰ سال پیش٬ پل ویلارد شیمیدان و فیزیکدان فرانسوی فوت کرد. شهرت این دانشمند بزرگ بخاطر کشف پرتو گاما است که در خلال انجام آزمایش روی عنصر رادیوم این پرتو را کشف کرد.

پل ویلارد ۲۸ سپتامبر سال ۱۸۶۰ متولد شد. بعد از پایان تحصیلات در مقطع دبیرستان  وارد دانشگاه اکول نرمال سوپریورشد و در این دانشگاه به تحصیل پرداخت و بعد از پایان تحصیلات خود به عنوان استاد در بسیاری از دانشگاه‌های فرانسه شروع به تدریس کرد. پس از مدتی به عنوان محقق وارد لابراتوار تحقیقاتی دانشگاه اکول نرمال سوپریور شد و تا زمان بازنشستگی در این لابراتوار در بخش‌های گوناگون به تحقیق پرداخت. زمانی که روی عنصر رادیوم تحقیق می‌کرد عضوی از تیم دپارتمان شیمی دانشگاه بود. در خلال تحقیقات علمی روی پرتوهایی که از عنصر رادیوم دریافت می‌شد، پل ویلاردمتوجه وجود پرتویی شد که قادر است از صفحه‌های عکاسی که برای دریافت پرتوها استفاده می‌شد عبور کند. با توجه به اینکه این صفحه‌ها قادر بودند پرتو آلفا را جذب کنند و اجازه عبور ندهند، پل ویلارد متوجه این موضوع شد که این پرتوها باید متفاوت از پرتو آلفا باشند. بعد از مدتی مشخص شد پرتو دوم همان پرتو بتا است که ارنست رادرفورد آن‌را قبلا شناسایی کرده است؛ اما پرتو دیگری نیز وجود داشت که نفوذ پذیری بسیار بالایی به نسبت پرتو آلفا و بتا نشان می‌داد. بعد از مدتی تحقیق پل ویلارد وجود پرتو دیگری را اعلام کرد. از آنجا که پل ویلارد فردی بسیار متواضع و بدور از حاشیه بود تمایلی نداشت که نامی برای پرتویی که کشف کرده است انتخاب کند و از نگاه وی رسالت علمی وی با کشف این پرتو ادا شده بود و با وجود پیشنهادهای بسیار برای انتخاب نام ویلارد برای این پرتو، وی این پیشنهاد را نپذیرفت. در این میان ارنست رادرفورد بخاطر اینکه دو پرتو قبلی آلفا و بتا نام گذاری شده بود و پرتو جدید قدرت نفوذپذیری بالاتری به نسبت آنها داشت پیشنهاد داد تا پرتو جدید به نام گاما نامگذاری شود. گاما پرتویی الکترومغناطیسی با بسامد بسیار بالا است که به موجبِ آن، این پرتو دارای انرژی بسیار بالایی است. اشعه‌ی گاما پرتویی یونی و در نتیجه برای سلامتی مضر است و تاثیرات جبران ناپذیری می‌تواند بر بافت‌های زنده بگذارد. پرتوی گاما از دیوار و سنگ نیز عبور می‌کند. هر ۹ میلی‌متر سرب یا هر ۲۵ متر هوا شدت تابش آن را نصف می‌کند. پرتو گاما با توجه به انرژی بسیار بالایی که دارد اگر به بدن انسان برخورد کند از ساختار سلولی آن عبور کرده و در مسیر حرکت خود باعث تخریب ماده‌ی دزوکسی ریبو نوکلوئیک اسید یا همان DNA شده و سرانجام زمینه را برای پیدایش انواع سرطان‌ها، سندرم‌ها ونقایص غیر قابل درمان دیگر فراهم می‌کند و حتی صدماتی که به ساختار DNA بدن وارد شده، می‌تواند به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود. برای جلوگیری از نفوذ تابش گاما به حدود ۱۰ سانتی‌متر دیوار سربی نیاز است. با وجود تاثیرات منفی و خطرناک این اشعه بر سلامت انسان، ولی علم توانسته است از قدرت این اشعه در راستای اهداف خود و برای کمک به بشر استفاده کند؛ برای مثال از این اشعه می‌توان برای درمان برخی بیماری‌های سرطانی و ناراحتی‌های پوستی استفاده کرد. همچنین در فیزیوتراپی نیز از اشعه‌ی گاما استفاده می‌شود. اشعه‌ی گاما در صنعت هم کاربرد دارد و از طریق رادیم و کبالت رادیواکتیو با قدرت زیاد تابش می‌شود. از این پرتو برای پیدا کردن حفره‌های ریز و شکستگی‌های قطعات فلزی استفاده می‌کنند که در صنایع مختلف نظیر گاز اهمیت بسیار بالایی دارد. از مهم‌ترین کاربردهای دیگر پرتو گاما در پزشکی می‌توان به استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی مانند سرنگ که قابل استریل شدن در دمای بالا نیستند، اشاره کرد.

پل ویلارد ۱۳ ژآنویه سال ۱۹۳۴ در سن ۷۳ سالگی دیده از جهان فروبست.

 
omid بازدید : 26 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

 

اپل درصدد انشار بروزرسانی iOS 8.2 است
 
  • cloob

درحالی که انتظار می‌رود اپل بزودی بروزرسانی ۸.۱.۳ را برای iOS‌ منتشر کند، این کمپانی امروز اقدام به انتشار چهارمین نسخه‌ی بتای iOS 8.2 برای توسعه‌دهندگان کرد که نشان از انتشار این بروزرسانی در آینده‌ی نزدیک دارد.

اپل در صفحه‌ی مربوط به توسعه‌دهندگان خود (iOS Dev Center) در حالی اقدام به انتشار چهارمین نسخه‌ی بتای iOS 8.2 کرده که تنها یک ماه از انتشار سومین نسخه آن می‌گذرد.

iOS 1

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد این بروزرسانی، آماده‌ شدن اپل برای عرضه‌ی اپل‌واچ، سومین محصول مهم پس از آیفون و آیپد است. براساس تصاویر منتشر شده، در چهارمین نسخه‌ی بتای iOS 8.2 می‌توان قابلیت‌های اضافه شده در قسمت بلوتوث را برای جفت‌کردن اپل‌واچ با آیفون مشاهده کرد. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، کاربران برای جفت‌کردن اپل‌واچ خود نیازمند مراجعه به اپلیکیشن مخصوص اپل‌واچ هستند.

iOS 2

هنوز اپل وجود چنین اپلیکیشنی را برای ساعت‌هوشمند خود تایید نکرده، اما اپل تصاویر مربوط به اپل‌واچ را در صفحه‌ی مخصوص این محصول در وب‌سایت خود تغییر داده است. همانطور که در تصویر بالا نیز می‌بینید، می‌توان با استفاده از اپل‌واچ، آیفون را در حالت بی‌صدا قرار داده یا با قراردادن در حالت پرواز از دسترس خارج کرد. همچنین امکان پینگ کردن آیفون نیز پیش‌بینی شده است.

به‌نظر می‌رسد بروزرسانی iOS 8.2 برای رفع باگ‌های پیشین موجود در کنار اضافه شدن امکانات جدید برای محصولات اپلی منتشر خواهد شد. البته ممکن است اپل مساله‌ی رفع باگ‌ها را در بروزرسانی iOS 8.1.3 منتشر کند. با توجه به اینکه هنوز سند مربوط به تغییرات صورت گرفته توسط این بروزرسانی منتشر نشده، نمی‌توان در خصوص قابلیت‌ها و همچنین باگ‌هایی که این بروزرسانی درصدد رفع آن‌ها است، بصورت روشنی سخن گفت.

کاربران در ماه‌های اخیر به کندی آیفون‌ها و آیپد‌های خود را به iOS 8 بروزرسانی کرده‌اند و این موضوع روند گسترش استفاده از iOS 8 را با شتاب کمی روبرو کرده بود. البته اپل مدعی است iOS 8 تاکنون روی بیش از ۶۸ درصد از ابزار‌های اپلی که قابل بروزرسانی هستند، نصب شده است. البته این آمار شامل تمام آیفون‌ها و آیپد‌هایی است که از ابتدا با iOS 8 روانه‌ی بازار شده‌‌اند.

 
omid بازدید : 30 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

 

کشتی‌های تفریحی مجلل و گرانقیمتکشتی‌های تفریحی مجلل و گرانقیمت
 
  • cloob

وقتی پول زیادی در حساب داشته باشید، زندگی روی دیگر خود را نشان می‌دهد. رویی مملو از شادی و رفاه. البته در این سبک جدید زندگی، وسایل یا به قولی اسباب بازی‌هایی هم در کارند که نه به حکم ضرورت که بیشتر از روی رفاه بیش از اندازه، مورد استفاده قرار گرفته و در واقع، تجمل زندگی را به رخ می‌کشند. کشتی‌هایی که قصد معرفی آنها را داریم  به این گروه تعلق دارند.

 وقت گذرانی در کشتی‌های لوکس تفریحی، مجلل، باشکوه و بی‌شک خاطره‌انگیز است، به ویژه که این روزها اغلب آنها با بهترین امکانات رفاهی و تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز شده و اقامتی به یادماندنی را برای مسافران و البته مالکین خود به ارمغان می‌آورند.

از دیر باز این نوع کشتی‌ها مورد توجه قرار داشته و کالایی خواستنی بوده و هستند. هر چند شاید کشتی‌های فهرست ما گامی به جلو گذاشته و در سطح و کلاسی قرار دارند که هر میلیونری هم قادر به خرید آنها نیست. در واقع سطح تجملات آنها فراتر از چیزی است که تصورش می‌رود. باور نمی‌کنید، پس با ما در مرور ده کشتی تفریحی گرانقیمت، مدرن و لوکس جهان همراه شوید.

طلوع خورشید (the Rising Sun)،  با ارزشی معادل 200 میلیون دلار

ده کشتی تفریحی مشهور جهان

اولین مورد فهرست ما، با قیمت ناقابل 200 میلیون دلار! به فروش رسیده است. اما چرا ناقابل؟ اجازه دهید در ابتدا اشاره کنیم که قیمت این کشتی معادل قیمت بسیاری از تیم‌های مطرح فوتبالی است که در دهه‌ی 1990 دست به دست شدند؛ یا آسمانخراش‌های بزرگ و معروف و حتی استادیوم‌های ورزشی قدیمی و البته شاید جالب باشید بدانید که این قیمت اندک! شاید بیش از درآمد تولید ملّی یک سوم کشورهای کوچک جهان باشد. با این وجود این مبلغ تنها برای خرید یک کشتی به مصرف رسیده است و تازه آن هم ارزان‌ترین کشتی فهرست ما، بله این کشتی کم‌ترین قیمت را در میان کشتی‌های لوکس و مجلل دنیا به خود اختصاص داده و جایگاه دهم را از آن خود کرده است.

لوکسترین کشتیهای تفریحی جهان

این کشتی  توسط جون بننبرگ (Jon Bannenberg)، طراحی شده است. شرکت کشتی سازی آلمانی لارسِن در سال 2004 و به سفارش لری اِلیسون، مدیرعامل شرکت اوراکل مسئولیت ساخت آن را برعهده گرفت. بعداً و در سال 2010 دیوید گیفن (David Geffen)،که پیش از این نیمی از سهم این کشتی را خریداری کرده بود، کل کشتی را به تملک خود در آورد.

ده کشتی تفریحی مشهور جهان

این کشتی با طول تقریبی 138 متر، یازدهمین کشتی بزرگ جهان است که دارای 82 اتاق در 5 طبقه‌ی مجزا است. می‌توان از زمین بسکتبالی که روی عرشه‌ی کشتی قرار گرفته،  به عنوان جایگاه فرود هلیکوپتر نیز  استفاده  کرد. به علاوه این کشتی دارای یک سالن سینمای مجهز نیز هست.


هفت دریا (Seven Seas)، ارزشی معادل 200 میلیون دلار

لوکس ترین کشتیهای تفریحی جهان

این کشتی توسط شرکتی هلندی به نام اوشن کو (Oceanco)، ساخته شده و دارای 7 سوئیت مجلل است که در هنگام نیاز هر کدام به عنوان دو کابین مجزا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مجموع این کشتی ظرفیت پذیرایی از 12 مهمان را داراست. همچنین کابین ویژه‌ای نیز مخصوص مالک کشتی آماده شده که کسی نیست جز کارگردان نامی هالیوود، استیون اسپیلبرگ.

لوکس ترین کشتیهای تفریحی جهان

این کشتی دارای باند فرود هلیکوپتر، سالن سینما، سالن ژیمناستیک و یک استخر باشکوه است. همچنین یک عرشه‌ی خصوصی نیز مخصوص مالک کشتی طراحی و آماده شده است، چرا که این کشتی فضای خصوصی چندانی ندارد. از جدیدترین فناوری‌ها و لوازم صوتی و تصویری در این کشی استفاده شده است.

کشتی مجلل

هفت دریا، 85.965 متر طول دارد و "Nuvolari & Lenard"، مسئولیت طراحی داخلی و نمای خارجی تماشایی آن را بر عهده داشته است. همچنین این کشتی تا 23 نفر خدمه نیز برای اطمینان از اقامتی راحت و مجلل در اختیار دارد.

کشتی لوکس اسپیلبرگ


لیدی مورا (Lady Moura)، ارزش: 210 میلیون دلار

لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

لیدی مورا یک کشتی لوکس تفریحی و خصوصی است که در زمان ساختش در سال 1990،  نهمین کشتی تفریحی بزرگ جهان به شمار می‌آمد، هر چند در فهرست جدید متعلق به سال 2014، با 19 پله سقوط در جایگاه 28 قرار گرفت. این کشتی  به تاجر و میلیاردی از کشور عربستان سعودی به نام ناصر الراشد (Nasser Al-Rashid)، تعلق دارد.

جالب است بدانید حروف نام لیدی مورا که روی بدنه‌ی کشتی حک شده و نیز دیگر تزئینات کشتی از طلای 24 عیار ساخته شده‌اند. این کشتی توسط  موتورهای دیزلی دوقلو به حرکت در می‌آید که هر کدام توان تولید 7,000  اسب بخار را دارند. ظرفیت این کشتی برابر 60 خدمه و 30 مهمان است.

لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

این کشتی 105 متر دارازا داشته و توسط شرکت کشتی سازی آلمانی "Blohm+ Voss" ساخته شده است.


المرکب (Al Mirqab)، ارزش: 250 میلیون دلار

گران‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

اگر تمایل داشته باشید همراه با 24 نفر از دوستان خود یک سفر رویایی به دریای مدیترانه داشته باشید، قطعاً  المرکب،انتخاب مناسبی است و سفری خاطره‌انگیز را برای‌تان رقم خواهد زد. هر چند بی‌شک مالک فعلی آن  حامد بن جاسم بن جبار آل ثانی، می‌تواند چیزهای بیشتری در مورد مزایا و ویژگی‌های خاص این کشتی مجلل تفریحی بیان کند. جالب است بدانید این آقا وزیر امور خارجه‌ی کشور قطر است.

گران‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

این کشتی دارای 10 سوئیت مجلل است و همچنین دارای استخر شنا، سالن سینما، جایگاه فرود هلیکوپتر و یک عرشه‌ی مناسب برای گرفتن آفتاب است. همچنین تعدادی سوئیت VIP نیز به صورت ویژه در کنار اتاق خواب مالک کشتی ساخته شده که به نوعی تجمل و ولخرجی بیشتر را به معرض نمایش می‌گذارد.

گران‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

این کشتی که 133  متر طول و 18 متر پهنا دارد، توسط شرکت کشتی سازی "Peters Schiffbau Wewelsfleth" و در سال 2008 ساخته شده است.


دلبر(Dilbar)، ارزش: 263 میلیون دلار

گران‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

ظاهراً میلیاردرهای روسی علاقه و میلی شدید برای خرید اسباب بازی‌های گرانقیمت و البته نه چندان مورد نیاز دارند.علی‌شر عثمانوف (Alisher Usmanov)،  مالک این کشتی تفریحی لوکس است که جایگاه ششم این فهرست را از آن خود کرده است. این کشتی در سال 2008  توسط تیم هِی‌وود(Tim Heywood)، طراحی شده و کمپانی کشتی سازی آلمانیلارسِن (Lurssen)، مسئولیت ساخت آن را برعهده گرفت. نام دلبر ادای احترامی است به  مادر درگذشته‌ی عثمانوف. طراحی داخلی این کشتی را  آلبرتو پینتو (Alberto Pinto)، برعهده داشته است.

گران‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

در مجموع 48 خدمه روی این کشتی مشغول به کار هستند. می‌توان گفت که امکانات آن با مبلغی که صرف خرید آن شده، برابری می‌کند. در این کشتی امکان فرود هلیکوپتر و فضاهای مناسب برای برگزاری مهمانی و گردهمایی برای 20 میهمان مهیا است. این کشتی 110 متر( 360 پا ) طول و 16 متر( 50 پا ) ارتفاع دارد، مقیاسی که آن را در شمار بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان قرار داده است.


آل سعید (Al Said)، ارزش: 300 میلیون دلار

Al-Said-Yacht- 

این کشتی به مناسبت نام مالک خود، سلطان قابوس بن سعید آل سعید، پادشاه عمان به این نام خوانده می‌شود. این کشتی در سال 2006 و توسط شرکت کشتی سازی لارسِن ساخته شد و در زمان ساخت بیشتر با نام "گل آفتابگردان" شناخته می‌شد. در واقع این جادوی قدرت و ثروت است که به افراد اجازه می‌دهد چیزی را به نام خود بخوانند. در زمان ساختش، این کشتی عنوان دومین کشتی بزرگ جهان را از آن خود کرده بود. این کشتی از آلومینیوم تقویت شده و فولاد ساخته شده است. سرعت این کشتی تا 22 گره‌ی دریای رسیده و ظرفیت پذیرایی از 70 نفر را داراست، البته این تعداد به جز 154 خدمه‌ای است که روی این کشتی به کار مشغولند. در بخش داخلی این کشتی سالن اپرایی قرار گرفته که می‌تواند یک ارکستر بزرگ را در خود جای دهد. طراحی داخلی این کشتی که 155 متر طول دارد، توسط "ردمن وایتلی دیکسون" (Redman Whitely Dixon) انجام شده است.

گرانترین کشتیهای تفریحی جهان

از آن جایی که هیچ تصویری از قسمت داخلی این کشتی منتشر نشده، باید به حرف‌های سلطان بسنده کنیم که آن را حیرت انگیز و زیبا خوانده است.


سوپرکشتی تفریحی اِی  (Superyacht A )، ارزش: 323 میلیون دلار

لوکس‌ترین کشتی‌های جهان

این ابرکشتی تفریحی به دیگر میلیاردر روسی آندری ملنیچِنکو (Andrei Melnichenko)، تعلق دارد. این کشتی تفریحی توسط فیلیپه استارک و مارتین فرانسیس طراحی شده و شرکت کشتی سازی آلمانی "Blohm & Voss" با همکاری "HDW"، دیگر شرکت کشتی سازی آلمانی، اجرا و ساخت آن را برعهده داشته است. این کشتی در سال 2008 به مالک خود تحویل داده شد. طول آن 119 متر بوده و  42 خدمه مسئولیت رسیدگی و پذیرایی از 14 مهمان را برعهده خواهند داشت. این کشتی در شمار بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان جای دارد.

لوکس‌ترین کشتی‌های جهان

اگرچه از نظر ظاهر، نمای خارجی این کشتی آنقدرها هم  جالب توجه نباشد، اما در مقام مقایسه، فضاسازی و طراحی داخلی آن بسیار لوکس و مجلل بوده و از تمامی امکانات رفاهی برخوردار است. قرار گیری سه استخر شنا روی عرشه، رضایت خاطر مهمانان را جلب خواهد کرد. همچنین دو قایق موتوری نیز برای گشت و گذار در اطراف در این کشتی تعبیه شده است. 

لوکس‌ترین کشتی‌های جهان

سوئیت اصلی این کشتی تا 6 مهمان را پذیرا خواهد بود و البته با پرداخت مبلغ گزاف 323 میلیون دلار، همه نوع امکانات رفاهی و آخرین تکنولوژی‌های مدرن  جهان در اختیار افراد قرار خواهند داشت.

جالب است بدانید نام این کشتی یعنی "A"، اشاره‌ای است ضمنی به اول نام مالکین آن یعنی آندری و آلکساندار ملنیچنکو (Andrey & Aleksandra).


دبی، ارزش: 350 میلیون دلار

لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

این کشتی در گذشته با اسامی متعددی شناخته می‌شد.قرار بود در ابتدا با نام "ستاره‌ی طلایی" (golden Star)،  برای شاهزاده ثروتمند برنئی ساخته شود، اما بعداً شیخ   محمد بن مکتوم آل راشد، هزینه‌ی تکمیل آن را تقبل کرده و کشتی را از آن خود کرد. این کشتی همچنین به نام پلاتین 525 (Platinum 525)، نیز شناخته شده است. اما اکنون که این کشتی در اختیار ثروتمندی از شیخ نشین‌های امارات است، دبی خوانده می‌شود.

دوبی

مسافران این کشتی از امکاناتی همچون جایگاه فرود هلیکوپتر، اسپا، استخر و یک پلکان شیشه‌ای باشکوه بهره‌مند خواهند بود. این شهر شناور مجلل تا 115 نفر را به راحتی میزبانی می‌کند. هم اکنون این کشتی عنوان سومین کشتی بزرگ جهان را از آن خود کرده است، هر چند طراحی و فضاسازی بی‌نظیر داخلی آن را نیز نباید نادیده گرفت.

لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

این کشتی که 162 متر طول دارد، محصول همکاری مشترک دو شرکت معروف کشتی سازی آلمان، لارسن و "Blohm& Voss"، است و طراحی آن را اَندرو وینچ (Andrew winch)، انجام داده است.

دوبی


کسوف (Eclipse)، ارزش تقریبی: 450 میلیون تا 1.2 میلیارد دلار

لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

 در مورد ارزش واقعی این کشتی نمی‌توان با اطمینان خاطر رقمی را اعلام کرد، شاید این کشتی تفریحی غول پیکر نزدیک به یک میلیارد دلار قیمت داشته باشد. هر چند منابع گوناگونی ارزش واقعی این کشتی را 1.5 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند. اما چیزی که با اطمینان خاطر می‌توان در مورد این کشتی اظهار کرد مالک واقعی آن است، رومن آبراموویچ (Roman Abramovich)، مالک این کشتی مجلل است که 70 نفر خدمه دارد.

لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

این کشتی مجهز به سیستم پیچیده‌ای است که اجازه‌ی عکس گرفتن از آن را به افراد غیر مجاز نمی‌دهد و دارای 24 اتاق خواب مهمان، دو جایگاه فرود هلیکوپتر، سالن رقص، دو استخر شنا، جکوزی‌های متعدد، سه جایگاه به آب انداختن قایق و زیر دریایی شخصی است که تا عمق 50 متر پایین می‌رود.

لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی جهان

این کشتی در 9 دسامبر 2010 توسط شرکت آلمانی "Blohm + Voss" و در هامبورگ ساخته شد. طول آن 162.5 متر است. فضای خارجی و داخلی آن توسط "Terence Disdale"، طراحی و اجرا شده است. این کشتی دومین کشتی بزرگ جهان است.


خیابان‌های موناکو( Streets Of Monaco)، ارزش: 1 میلیارد دلار

گرا‌نترین کشتی‌های تفریحی جهان

در مورد ارزش و امکانات بی‌نظیر این کشتی تنها کافی است نگاهی کوتاه به اختلاف بین این کشتی و شماره‌ی 3 این فهرست بیندازید تا همه چیز دستگیرتان شود. یک اختلاف قیمت فاحش 650 میلیون دلاری که بین صدرنشین کشتی‌های تفریحی لوکس با سومین کشتی گرانقیمت جهان، فاصله‌ای بس عمیق انداخته است. اما خب اگر شما یک میلیارد دلار پول در جیب داشته و قصد خرید این خیابان‌های لوکس و باشکوه را داشتید، چه  چیزی در انتظارتان بود؟ در واقع هم اکنون هیچ چیز، چرا که این کشتی مراحل ساخت خود را طی می‌کند.

طراحی و چیدمان کلی اجزای این کشتی هیچ گونه شباهتی به عناصر آشنا و معمول کشتی‌های تفریحی، آنگونه که به آن عادت داریم، ندارد. اینجا دنیایی متفاوت را به نمایش می‌گذارد، جایی که حتی پیست اتومبیل‌رانی مخصوص خود را دارد، به علاوه ساحل خصوصی و البته دریاچه‌ای مصنوعی نیز از دیگر امکانات قابل توجه این کشتی گرانقیمت است.

گرا‌نترین کشتی‌های تفریحی جهان

در مجموع عرشه‌ی این کشتی شما را به خیابان‌های موناکو و کلاً یک فضای شهری سوق می‌دهد، حتی در طراحی سازه‌های روی عرشه نیز سعی بر بازآفرینی فضای شهری و ملموس این شاهزاده نشین کوچک اروپایی است. این کشتی همچنین دارای یک زمین تنیس وسیع، استخرهای متعدد شنا، کافه و حتی یک چشم انداز تماشایی از اعماق اقیانوس است، اخباری که قطعاً رضایت مالک آینده و  مسافران و سرنشینان خوش بخت واقبال این کشتی را تضمین خواهند کرد. بی‌صبرانه در انتظار پایان ساخت این ابرکشتی تفریحی خواهیم بود، تا بدانیم کدام میلیاردر عجیب و غریبی توان و تمایل خرید چنین چیزی را داشته است.

گرا‌نترین کشتی‌های تفریحی جهان

کمی از دنیای واقعیت فاصله می‌گریم و از شما سوال می‌کنیم: اگر شانس خرید یکی از این کشتی‌های تفریحی نصیب‌تان می‌شد، کدام یک را انتخاب می‌کردید؟ و اصلاً آیا با هزینه‌های میلیاردی در چنین زمینه‌ای موافقید؟

 
omid بازدید : 50 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (1)

 

Galaxy J1Galaxy J1
 
  • cloob

شواهد نشان می دهند که سامسونگ همچنان به معرفی سری‌های جدید ادامه می‌دهد و این بار، سری Galaxy J را برای معرفی تلفن‌های میان‌رده‌یِ جدید خود انتخاب کرده است.

سال گذشته گزارش شد که سامسونگ در تلاش است تا سری‌های تک حرفی تازه‌‌ای را معرفی کند. این کمپانی سری A و پس از آن E را رونمایی کرد و حالا به نظر می‌رسد، سری جدید J در راه است. اولین محصول از این سری نیز Galaxy J1 خواهد بود.

شواهد نشان می‌دهند که Galaxy J1 به صفحه نمایش AMOLED مجهز خواهد شد.

از دیگر مشخصات منتسب به این تلفن میان رده می‌توان به دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت، دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو، صفحه نمایش ۴.۳ اینچ با رزولوشن WVGA و پردازنده‌ی ۶۴ بیت ۱.۲ گیگاهرتزی اشاره کرد. این پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ساخت مارول بوده و مدل آن PXA1908 است. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی، درگاه microSD و باتری ۱۸۵۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

این گوشی در دو نسخه‌ی تک سیم کارته و دو سیم‌کارته راهی بازارهای مختلف خواهد شد و همانطور که از مشخصات فنی آن مشخص است قیمت ارزانی خواهد داشت.

شکل و شمایل ظاهری این گوشی شبیه به دیگر تلفن‌های میان رده‌ و ارزان قیمتِ سامسونگ است. اما ظاهرا سامسونگ قصد دارد گلکسی جی ۱ را به عنوان بهترین تلفن ارزان قیمت خود معرفی کند.

به این ترتیب سامسونگ همچنان به معرفی چندین سری مختلف با طراحی نسبتا مشابه ادامه خواهد داد. استراتژی خاصی که موجب عرضه‌ی صدها تلفن هوشمند با تفاوت‌های جزیی نسبت به یکدیگر می‌شود، استراتژی که بعضا موجب گمراهی کاربران نیز می‌شود.

 
omid بازدید : 33 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

 

منیژه رازقی فناوری تشخیص دقیق مواد انفجاری را ابداع کرد
 
  • cloob

منیژه رازقی، استاد مهندسی برق و علوم رایانه دانشگاه نورث وسترن آمریکا نوعی سیستم شناسایی امنیتی ارایه کرده که با استفاده از امواج تراهرتزی قابلیت ردیابی مواد انفجاری، شیمیایی و ترکیبات بیولوژیکی خطرناک را از فاصله‌ای ایمن دارد.

استفاده از سیستم‌های مبتنی بر امواج تراهرتز چند سالی است که در مکان‌های شلوغ و پرتر‌د‌دی نظیر فرودگاهها به کار گرفته می‌شود، اما این دستگاه‌ها ابعادی بزرگ داشته و بیشتر شبیه سیستم‌های چند قطعه‌ای هستند که حتی در بسیاری از موارد برای اینکه عملکرد درستی داشته باشند باید توسط سیستم‌های پیچیده، تمیز شده و از لیزرهای گران قیمت و حتی سیستم‌های خنک کنندگی پیچیده جهت حفظ عملکرد آنها در سطحی عالی استفاده شود.

بدین ترتیب این نوع ردیابی مواد خطرناک، کاری پرهزینه و پرمشقت محسوب می‌شود.

اکنون منیژه رازقی - استاد مهندسی برق و علوم رایانه دانشگاه نورث وسترن آمریکا با همکاری محققان جوانی که دانش آموخته وی هستند دست به ابتکارعمل تازه ای زده و نسل متفاوتی از این فناوری را ارایه کرده که نه تنها وزن و ابعاد کمی دارد بلکه نگهداری و استفاده از آن بسیار کم هزینه است و این درحالی است که سطح عملکرد آن در حد چشمگیری است.

آنچه که ما ابداع کرده‌ایم ابعاد مختصری دارد. درحقیقت ما وسیله ای ساخته‌ایم که برخلاف نمونه‌های قبلی که متشکل از چند قطعه بودند، ساختاری یکپارچه دارد. دستگاه جدید ما در دمای اتاق قابلیت عمل داشته و مهمتر آنکه جهت همسان سازی با نسل بعدی سیستم‌های تراهرتزی قابلیت تنظیم شدن دارد.

وی که مدیر مرکز تجهیزات کوانتوم دانشگاه نورث وسترن آمریکا نیز به شمار می‌آید از مدت‌ها پیش با همکاری تیمی از محققان این دانشگاه بر روی این ایده کار کرده است و اکنون جزئیات کامل این دستاورد در نشریه فیزیک کاربردی منتشر شده است.

این دستگاه جدید پوشش فرکانسی یک تا 4.5 تراهرتزی دارد که با استفاده از آن تشخیص دقیق هرگونه ماده و ترکیب خطرناک شیمیایی و بیولوژیکی امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته رازقی از این فناوری جدید به جهت کوچک بودن ابعاد می‌توان در امور پزشکی و تصویربرداری از اعماق فضا نیز استفاده کرد.

برای آشنایی با منیژه رازقی و پروژه‌های وی به پروفایل وی در دانشگاه نورث وسترن مراجعه کنید.

 
omid بازدید : 40 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

 

معرفی نسل جدید فورد جی‌تیمعرفی نسل جدید فورد جی‌تی
 
  • cloob

دیترویت پایتخت خودروسازی آمریکا، پس از برگزاری نمایشگاه CES 2015 در لاس‌وگاس، میزبان یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های خودروسازان مطرح جهان است. فورد در جریان برگزاری این نمایشگاه، از نسل جدید خودروی افسانه‌ای خود، جی‌تی پرده برداشت.

فورد نسل اول فورد جی‌تی را با عنوان جی‌تی۴۰ در دهه‌ی ۶۰ میلادی به‌عنوان یک سوپراسپورت افسانه‌ای تولید کرد. جی‌تی۴۰ پس از کسب عنوان قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعت لمانز، عنوان اولین خودروی آمریکایی که در مسابقات لمانز قهرمان شده بود را از آن خود کرد. فورد این خودروی زیبا و تاریخ‌ساز را برای پایان دادن به قهرمانی‌های متوالی فراری در لمانز طراحی و تولید کرد.

GT 3

چندین دهه پس از تولید اولین نسل، فورد در سال ۲۰۰۵ میلادی نسل دوم جی‌تی را تولید و روانه‌ی بازار کرد. این خودرو نیز با به عاریه گرفتن المان‌های اصلی جی‌تی۴۰، یادآور نسل اول این خودرو بود. نسل دوم جی‌تی به‌عنوان یک سوپراسپورت دو نفره‌ی موتور وسط، نظر منتقدین را نیز به خود جلب کرد.

GT 1

حال ده سال پس از تولید نسل دوم، فورد در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت، از جدیدترین نسل این خودرو رونمایی کرد. فورد در نسل جدید این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری V6 استفاده کرده که ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. همچون نسل‌های پیشین، فورد از این خودرو در مسابقات ۲۴ ساعت لمانز استفاده خواهد کرد. براساس اطلاعات منتشر شده فورد نسل جدید سوپراسپورت افسانه‌ای خود را در انتهای سال آتی میلادی در بازار‌های مشخصی در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد. با اینکه فورد قیمت این خودرو را در هنگام رونمایی اعلام نکرد، اما انتظار می‌رود این سوپراسپرت آمریکایی همانند رقیب ایتالیایی خود، لامبورگینی آوانتادور، قیمتی معادل ۳۹۰ هزار دلار داشته باشد.

GT 2

برخلاف نسل‌های پیشین، ردپای فناوری در این محصول بسیار پررنگ‌تر است. بدنه‌ی نسل جدید جی‌تی از آلومینیوم و فیبر کربن توسعه یافته و فورد در آن از سیستم Sync 3 بهره برده است. سینک نام سیستم نرم‌افزاری ارتباطی تفریحی خودروهای فورد است که نسخه‌ی سوم آن در دسامبر ۲۰۱۴ معرفی شده است. با استفاده از این سیستم می‌توان بدون لمس گوشی یا سیستم ناوبری انواع دستورات صوتی را برای برقراری تماس‌های صوتی، کنترل موسیقی و سایر عملکردها صادر کرد.

 

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام موضوع را دوست دارید در سایت داشته باشیم؟ اگر موضوع مورد نظر نبود یک نظر بزارید و در آن موضوع دلخواه خود را بنویسید تا رسیدگی شود
    سایت چگونه است؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 244
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 269
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 454
  • بازدید ماه : 622
  • بازدید سال : 2,328
  • بازدید کلی : 13,519