loading...
هرچی بخوای
omid بازدید : 25 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

وان‌پلاس وانوان‌پلاس وان
 
  • cloob

کمپانی نوپای وان‌پلاس اعلام کرده که در سال ۲۰۱۴ میلادی یک میلیون دستگاه از گوشی‌هوشمند One را به فروش رسانده است. هرچند این آمار برای تولیدکنندگان دیگری چون سامسونگ یا شیائومی، عدد بزرگی به حساب نمی‌آید؛ اما موفقیتی بزرگی برای وان‌پلاس به شمار می‌رود.

 وان‌پلاس چند ماه پیش اعلام کرد که موفق به فروش ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه از گوشی‌های‌‌هوشمند خود شده است، حال کارل پی، موسس این کمپانی چینی اعلام کرده که وان‌پلاس موفق شده تا به هدف خود در سال ۲۰۱۴ مبنی بر فروش یک میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند وان دست یابد.

وان‌پلاس اعلام کرده که در سال ۲۰۱۵ تمرکز بیشتری روی خدمات مشتریان قرار داده و سرویس‌‌های ارائه شده را بهبود خواهد بخشید. کارل پی در این خصوص گفت:

بازه‌ی زمانی که ما در آن قرار گرفته‌ایم، بهترین زمان برای بهبود اوضاع و حرفه‌ای‌تر شدن است.

وی همچنین به نسل آتی گوشی‌هوشمند پرچمدار وان‌پلاس نیز اشاره کرد. براساس گفته‌های وی، وان‌پلاس نسل بعدی این گوشی‌هوشمند را که احتمالا OnePlus Two نام خواهد گرفت، در شش ماهه‌ی اول ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار خواهد کرد. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که وان‌پلاس در نظر دارد تا گوشی‌هوشمند دیگری را نیز روانه‌ی بازار کند. پی در این خصوص گفت:

گوشی‌هوشمند جدید ما برای پوشش نیازهای طیف دیگری از کاربران روانه‌ی بازار خواهد شد. این گوشی‌هوشمند بیشتر برای کاربرانی است که از نظر آن‌ها ظاهر گوشی اهمیت بیشتری نسبت به مشخصات فنی دارد.

در حال حاضر وان‌پلاس وان در دو نسخه‌ی سفید با ظرفیت ۱۵ گیگابایت به قیمت ۲۹۹ دلار و نسخه‌ی سیاه با ظرفیت ۶۴ گیگابایت با برچسب قیمت ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

 
omid بازدید : 28 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

ترجمه‌ی آنی به سرویس ترجمه‌ی گوگل اضافه خواهد شد
 
  • cloob

چندی پیش مایکروسافت از سرویس ترجمه‌ی آنی گفتگو در اسکایپ پرده برداشت. حال اخباری نیز مبنی بر ترجمه‌ی آنی مکالمه‌ی کاربران در سرویس ترجمه‌ی گوگل منتشر شده است.

در حال حاضر، سرویس ترجمه‌ی گوگل از امکان شنیدن و ترجمه‌ی سخنان بهره می‌برد، اما برای استفاده از این امکان باید ابتدا با فعال کردن ویژگی مورد نظر صدای فرد مورد نظر ضبط شود. پس از پایان این فرآیند، گوگل ترنسلیت اقدام به ترجمه‌ی گفتار تبدیل شده به متن کرده و متن ترجمه شده را برای کاربر نمایش می‌دهد. براساس اطلاعات منتشر شده، نسخه‌ی جدید اپلیکیشن موبایل گوگل‌ترنسلیت بصورت خودکار صحبت‌های فرد مورد نظر را تشخیص داده و بصورت آنی ترجمه می‌کند.

هرچند این دو محصول از ایده‌ی یکسانی استفاده می‌کنند، اما هر یک کاربرد خاص خود را دارند. برای مثال گوگل‌ترنسلیت در زمان سفر بیش از اسکایپ می‌تواند کارگشا باشد، چراکه کافی است گوشی‌هوشمند خود را مجهز به این اپلیکیشن کرده و پس از اجرای آن، ترجمه‌ی تمام گفته‌های طرف مقابل را بصورت آنی ببینید. گوگل این سرویس را از نظر امنیتی نیز توسعه داده است، بطوریکه مکالمات در فایل‌های جداگانه‌ای ذخیره می‌شود تا در صورت لو رفتن، هکرها قادر به درک ماهیت مکالمه‌ی صورت گرفته نباشند.

 
omid بازدید : 35 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

ATIV SE سامسونگATIV SE سامسونگ
 
  • cloob

آخرین گوشی‌هوشمند ویندوزفونی سامسونگ در بهار سال ۲۰۱۴ عرضه شد و از آن پس سامسونگ تلاشی در جهت عرضه‌ی محصول ویندوزفونی انجام نداده، اما شایعات حکایت از این دارد که در سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی بیشتری از کره‌ای‌ها خواهیم بود.

سامسونگ در بهار سال ۲۰۱۴ میلادی گوشی‌هوشمند ویندوزفونی جدید خود را مبتنی بر ویندوزفون ۸ با وعده‌ی بروزرسانی به ویندوزفون ۸.۱ بصورت قراردادی با اپراتور ورایزن روانه‌ی بازار کرد. سامسونگ پس از ATIV SE محصول ویندوزفونی دیگری را مبتنی بر ویندوزفون ۸.۱ منتشر نکرد. اما به نظر می‌رسد این کمپانی به عرضه‌‌ی محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت علاقه دارد و تنها منازعات پتنتی این کمپانی با ردموندی‌ها عاملی برای عدم عرضه‌ی چنین محصولاتی است. سامسونگ پس از خرید نوکیا توسط مایکروسافت، مبلغ تعیین شده در قبال استفاده از پتنت‌های مایکروسافت را پرداخت نکرده است.

براساس گزارش Korea Times که برگرفته از اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه است، سامسونگ پروژه‌ای آزمایشی را کلید زده که در آن پایداری ویندوزفون ۸.۱ را روی گوشی‌های‌هوشمند خود آزمایش می‌کند. اما کره‌ای‌ها تا زمان حل مشکلات موجود با مایکروسافت اقدامی در جهت عرضه‌ی این محصولات انجام نخواهند داد.

در صورتی که دو کمپانی بزرگ عرصه‌ی فناوری به توافق برسند، به احتمال زیاد در پاییز سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمند سامسونگ مبتنی بر ویندوزفون یا به بیان بهتر ویندوزموبایل ۱۰ خواهیم بود.

هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ همچون اچ‌تی‌سی گوشی‌هوشمند اندرویدی خود را با ویندوزفون روانه‌ی بازار خواهد کرد یا خیر. به نظر می‌رسد که سامسونگ ابتدا در نظر دارد تا محصولات پایین‌رده‌ی ویندوزفونی تولید کند. با عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمند ویندوزفونی، سامسونگ رفته رفته وابستگی خود به اندروید را کاهش داده و در کنار اندروید، محصولات  تایزنی و ویندوزفونی را روانه‌ی بازار خواهند کرد.

 
omid بازدید : 37 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)
 

وقتی مایکروسافت کنسول نسل هشتمی خود را معرفی کرد، قصد داشت تا یک شرط را برای خریداران بگذارد و آن هم نیاز به اتصال اینترنت برای بازی یا امور دیگر بود. حالا پس از گذشت این مدت و کش‌ و‌ قوس‌های فراوان چه چیزی تغییر کرده است و آیا عقب‌نشینی مایکروسافت واقعا به سود مخاطبان بوده‌است، این طور به نظر نمی‌رسد. با زومجی همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم. ‌

 

پس از آن‌که مایکروسافت با این تصمیم که ایکس‌باکس‌وان برای داشتن کارایی باید به اینترنت متصل باشد، از یک طرف مورد هجوم کاربران قرار گرفت و از طرف دیگر با مانور سونی روی این موضوع روبرو شد. سونی تایید داشت که پلی‌استیشن ‌4 مانند سایر کنسول‌های سابق سونی، بدون اتصال به اینترنت هم قابل استفاده است. فشار کاربران باعث شد تا مایکروسافت عقب‌نشینی کرده و لزوم اتصال به اینترنت در ایکس‌باکس‌وان را حذف کرد. اما آیا واقعیت این است و موضوع همین‌جا ختم می‌شود؟ با گذشت یک سال از شروع به کار کنسول‌های نسل هشتم، به نظر می‌رسد این تغییر رویه فقط در ظاهر بوده است و باطن ماجرا باز هم به ضرر مخاطبان و کاربران این کنسول‌ها است.

تا سال ۲۰۱۳، وقتی مراحل ساخت یک بازی به اتمام می‌رسید و به قول معروف «گُلد» می‌شد و برای طی کردن مراحل انتشار و بسته‌بندی و ارسال به مغازه‌ها به دست ناشر بازی سپرده می‌شد، بازی در بهترین حالت تکنیکی خود قرار داشت و آماده بازی کردن بود. از شروع نسل هشتم و در حال حاضر واقعیت چیز دیگری است و ناشران ابتدا بازی را عرضه می‌کنند و سپس آن را بروزرسانی می‌کنند. رویه‌ای که نشان می‌دهد آن دسته از کسانی که از دسترسی به اینترنت محروم هستند یا توانایی دریافت فایل‌های چندین گیگابایتی را ندارند، باید در ازای پرداخت وجه، یک بازی را ناقص و پر از ایراد و اشکال را انجام دهند.

۱۰ گیگابایت به‌روزرسانی!

۱۰ گیگابایت به‌روزرسانی!

نمی‌توان منکر این شد که این اتفاق در نسل هفتم نمی‌افتاد، اما مانند امروز به اپیدمی تبدیل نشده بود. اپیدمی که بسیاری از ناشران بزرگ مانند سونی، مایکروسافت، اکتیویژن و یوبی‌سافت به آن عادت کرده‌اند و حتی به نظر‌می‌رسد انتشار بازی توسط آن‌ها به این موضوع وابسته هم شده است. به راحتی می‌توان گفت تقریبا تمامی بازی‌های بزرگ با این مشکل رو‌به‌رو هستند و این قمار خطرناکی است که با محصولات خود می‌کنند. تکمیل بازی که به صورت ناقص عرضه شده به عهده کاربری نیست که بازی را به قیمت یک بازی کامل و بدون‌ ایراد خریده است. این مشکل زمانی حاد می‌شود که ایرادات بازی‌ها طبق پیش‌بینی‌ها حل نمی‌شود و دیگر بسته‌های به‌روزٰرسانی جوابگوی حل مشکلات نیستند. نمونه بارز این موضوع بدون شک Assassin’s Creed: Unity است که ارائه بسته‌های مختلف با حجم‌های بالا هم نتوانست از مشکلات بی‌شمار بازی بکاهد. مشکلاتی که کاربر نمی‌تواند با شناسایی آن‌ها قبل از تصمیم به خرید بازی، انتخاب خود را تغییر دهد.

نسل هشتم درگیر بیماری است که به  اپیدمی بسته‌های بروزرسانی روز اول (Day One) مشهور است

حتی اگر بسته‌های بروز‌رسانی بتوانند مشکل بازی را حل کنند و کاربرانی که بازی را چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتالی خریده‌اند همان دقیقه اول اقدام به نصب این بسته‌ها کنند، تکلیف کاربرانی که توانایی دانلود چندگیگابایت را ندارند و بنا بر قول سازندگان مبنی بر این‌که کنسول‌های نسل هشتم بدون اینترنت هم قابل استفاده خواهد بود، اقدام به خرید این کنسول‌ها کرده‌اند چه می‌شود؟

driveclub-error-day6

صفحه خطا بازی Driveclub هنگام وصل شدن به سرورهای بازی، صفحه‌ای که امان از مخاطبان بازی بریده‌ بود

اگر فکر می‌کنید بازی‌هایی مانند LittleBigPlanet 3، Halo Master Chief Collection یا Assassin’s Creed: Unity با وجود نصب بسته بروز‌رسانی که روز اول انتشار بازی عرضه می‌شود هم پر از باگ و اشکالات فنی است یک لحظه این بازی‌ها را بدون این بسته بروزرسانی تصور کنید که چه تجربه‌ بدی برای مخاطب رقم خواهد زد. تجربه بدی که به واسطه ایراداتی مانند باگ‌های فراوان، کرش شدن‌های پی‌در‌پی بازی، خراب شدن فایل‌های ذخیره‌سازی و بسیاری مشکل دیگر در بخش‌ چندنفره بازی‌هایی مانند Driveclub و Halo: Master Chief Collection که به دلیل کثرت موارد، وارد آن نمی‌شویم. تمام این تجربه‌ها و ایرادات فنی بازی‌های نسل هشتم باعث می‌شود تا توصیه کنیم که اگر به اینترنت پرسرعت و مطمئن برای دریافت بسته‌های به‌روزرسانی دسترسی نداید، سمت بازی‌های چند نفره نروید.

اگرچه بسته‌های بروزرسانی که به بسته‌های روزاول ( Day One Patch) معروف شده‌اند، صرفا بد نیستند و نشانگر تلاش قابل تحسین سازندگان و توسعه‌ٔهدنگان برای بهبود هرچه بیشتر بازی است اما نه زمانی که بازی از مشکلات عمده رنج می‌برد و استانداردهای لازم را برای عرضه عمومی طی نمی‌کند. ما نباید شاهد مشکلاتی باشیم که معنای کنسول‌های خانگی را زیر سوال می‌برد، این که اصل وجود این کنسول‌ها این است که آماده بازی هستند اما الان این‌طور نیست.

به علاوه عرضه بازی ناقص و به وجود آمدن اپیدمی بسته‌های بروزرسانی روزاول باعث شده تا سازندگان بلافاصله بعد از گُلد شدن بازی، آن را برای نشریات و رسانه ها نفرستند. علت هم مشخص است، بازی که با چندین و چند مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و بدون بسته بروز‌رسانی دارای مشکلات بزرگی است، بدون شک نمی‌تواند نمره خوبی از منتقدان اخذ کند و همین باعث شده تا توسعه‌دهندگان بعد از عرضه بسته بروزرسانی، بازی را برای منتقدان ارسال کنند.

تشبیه یوبی‌سافت به الکترونیک‌آتز توسط فوربس به علت نقص‌های متعدد Assassin's Creed: Unity به هنگام عرضه

تشبیه یوبی‌سافت به الکترونیک‌آتز توسط فوربس به علت نقص‌های متعدد Assassin’s Creed: Unity به هنگام عرضه

تمام این مسائل و مشکلات به وجود آمده در نسل هشتم نشان می‌دهد که عقب‌نشینی مایکروسافت در قبال نیاز ایکس‌باکس‌وان به اتصال همیشگی اینترنت یا شعار سونی در رابطه با این‌که این دستگاه همیشه آماده بازی است، چندان درست نبوده و عملا با وجود ایرادات فنی غیرقابل چشم‌پوشی بازی‌ها، این کنسول‌ها بدون اتصال به اینترنت و توانایی دانلود بسته‌های بروزرسانی چندان عملکرد چشم‌گیری نداشته‌اند.

آیا شما هم از این اپیدمی رنج می‌برید؟‌ تا به حال چند گیگابایت را صرف دانلود این‌گونه بسته‌های بروزرسانی کرده‌اید؟ اگر شما هم کنسول نسل هشتمی دارید و متن بالا بخشی از در دل شما هم بوده، ما را از نظرات خود آگاه سازید.

منبع: IGN

omid بازدید : 54 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

برندگان جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلاب ۲۰۱۵ مشخص شدبرندگان جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلاب ۲۰۱۵ مشخص شد
 
  • cloob

شب گذشته برندگان هفتاد و دومین جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب در جریان برنامه‌ای با اجرای تینا فری و امی پوهلر مشخص شدند. اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود از طرفی تماشاگران را با انتخاب‌های واضح‌ و قابل‌حدس‌شان راضی کردند و البته با چند انتخاب دور از ذهن و غیرمنتظره، باعث ناراحتی خیلی‌ها شدند. 

اولین شوک مراسم امسال، رسیدن گوی طلایی به انیمیشن چگونه اژدهای‌تان را تعلیم دهید ۲ بود، در حالی که همه فیلم لگو را از پیش برنده می‌دانستند. پیچش ناگهانی بعدی زمانی به مردم رو دست زد که امی آدامز جلوتر از امیلی بلانت برای فیلم درون جنگل، جایزه‌ی بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی یا موزیکال را برای چشم‌های درشت به دست آورد.

اما بزرگترین اتفاق دور از ذهن مراسم زمانی رخ داد که فیلم هتل گراند بوداپست با گرفتن جایزه‌ی بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، فیلم تازه‌ی آلخاندرو گونزالس ایناترو یعنی بردمن که به نظر می‌رسید شانس بالاتری برای پیروزی دارد را پشت سر گذاشت. حداقل اتحادیه مطبوعات بردمن را دست خالی به خانه نفرستادند و با تقدیم جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد به مایکل کیتون و بهترین فیلمنامه، شانس این فیلم را برای موفقیت در اسکار بالا بردند.

البته که بسیاری انتظار داشتند پسرانگی جایزه‌ی بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن مکمل را از آن خود کند و همین‌طور هم شد.

در بخش تلویزیونی، سریال رابطه‌ی‌عاشقانه شبکه‌ی شوتایم با جلو زدن از خانه‌ی پوشالی و دیگران، برنده‌ی غیرمنتظره‌ی این بخش شد. از آن طرف، سریال شفاف که توسط آمازون تولید شده بود، جایزه‌ی بهترین کمدی را از بقیه‌ ربود و فارگو هم با پیروزی در مقابل مهره‌ای مثل کاراگاه واقعی، گوی طلایی بهترین مینی‌سریال را ازآن خود کرد. دیگر، باید چه اتفاقی می‌افتاد که غیرمنتظره‌تر از این‌ها می‌شد.

مشاهده لیست نامزدها و برندگان بخش سینمایی

مشاهده لیست نامزدها و برندگان بخش تلویزیونی

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.
 
omid بازدید : 25 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

در حاشیه نمایشگاه CES 2015 که در شهر لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد، شرکت‌های زیادی اقدام به معرفی اختراعات و محصولات جدید خود کردند. شرکت «توشیبا» در کنار معرفی دیگر محصولات خود، اقدام به رونمایی از اختراع جدید‌ی در قالب یک اتاق پرو لباس مجازی کرد. این اختراع جدید توشیبا مانند یک نرم‌افزار عمل می‌کند و با ایستادن مقابل این اتاق مجازی، تصویر شما بر روی آن نمایش داده می‌شود. از طریق دستگاه «کینکت» (که برای تشخیص حرکات فیزیکی محیط از آن استفاده می‌شود)، تصاویر مختلف مربوط به لباس‌ها بر روی تصویر مجازی

omid بازدید : 30 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

نسل جدید سینماهای خانگی سامسونگ برای اولین بار وارد بازار ایران می‌شود. این محصول که ساندبار (Soundbar) نام دارد، با امکانات ویژه و منحصر‌به‌فرد در چهار مدل مختلف، به جمع خانواده‌های ایرانی راه پیدا می‌کند. مدل‌های میانی و لوکس این محصول با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، قادر به پخش صدا در دو جهت افقی و عمودی، به طور هم‌زمان است که در نتیجه صدایی‌ طبیعی و فراگیر، مانند آنچه در طبیعت اتفاق می‌افتد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

omid بازدید : 38 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

تکنولوژی‌های حالت جامد به مرور در حال عبور از صنعت کامپیوتر و ورود به دنیای لوازم خانگی هستند. استارتاپ فونونیک قصد دارد نخستین یخچال‌های مجهز به این تکنولوژی را وارد بازار کند.

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام موضوع را دوست دارید در سایت داشته باشیم؟ اگر موضوع مورد نظر نبود یک نظر بزارید و در آن موضوع دلخواه خود را بنویسید تا رسیدگی شود
    سایت چگونه است؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 244
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 278
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 463
  • بازدید ماه : 631
  • بازدید سال : 2,337
  • بازدید کلی : 13,528