loading...
هرچی بخوای
omid بازدید : 30 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

از زمانی که مدارک SDK مایکروسافت لیک شد، اطلاعات جالب و هیجان انگیزی به دست ما رسیده است. مایکروسافت با ارائه آپدیت های ماهانه برای SDK کنسول Xbox One، در حال افزایش عملکرد و قدرت GPU آن بوده است. همچنین جدیدا ما اطلاعاتی از معماری این کنسول از جمله مفهوم کارت گرافیک ۸ لایه ای و هسته هفتم CPU بدست آورده ایم. اما اطلاعات جالب دیگری در مورد GPU این کنسول وجود دارد که در ادامه مطلب می توانید آن را مشاهده کنید.

 

هسته هفتم CPU باعث سهولت در رندر کردن و همینطور پیشرفت درایورهای کارت گرافیک می شود. اما اطلاعات جالب دیگری درباره GPU این کنسول با توجه به مدارک بدست آمده وجود دارد. به نظر می رسد مایکروسافت پی در پی عملکرد پردازنده گرافیکی Xbox One را افزایش داده است. در آپدیت جولای ۲۰۱۴، قدرت GPU با افزایش ۳٫۵% رو به رو بود؛ این بهبود باعث می شود که سایه ها زودتر توسط GPU دریافت شوند که مشکلات آن ها را از بین می برد. البته این افزایش عملکرد به خود بازی نیز بستگی دارد.

در اوت ۲۰۱۴ و در آپدیت SDK، پردازنده گرافیکی با بهبود ۱٫۳% همراه بود که مزایایی چون کاهش پردازنده فرمانی GPU و همینطور انطباق عملکرد خوب (Overhead) درایور را در خود داشت. در همین آپدیت، پهنای باند DDR3 با افزایش ۱٫۵ درصدی به عناوینی که در ۳۰hz با مشکلاتی همراه بوده و باعث می شدند نرخ فریم ۶۰ بدست نیاید، کمک کرده است. در نهایت، آپدیت سپتامبر مشکلات برخورد GPU با سخت افزار Xbox One را حل کرد.

دیدن تمامی این تغییرات و بهبودها نشانه خوبی برای کنسول مایکروسافت و همینطور طرفداران Xbox One می باشد. اما همچنان برای قابل توجه بودن این تغییرات راه درازی در پیش است چرا که بعضی از پردازش های بخصوص آن با مشکلاتی همراه است. یک مثال بارز Grand Theft Auto V می باشد؛ در نسخه Xbox One بازی شاهد تراکم برگ درختان و همینطور افکت های ذره بینی نیستیم و این چیزیست که در PS4 بخاطر GPU قدرتمند تر حضور دارد.

امسال بازی های چند پلتفرمه بزرگی عرضه می شوند که می توانند تاثیرات این آپدیت ها و بهبودها را نشان دهند. نظر شما دراین باره چیست؟

omid بازدید : 31 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

بازی بعدی Hitman که هم اکنون عنوانی ندارد، در ژانویه سال گذشته معرفی شد و همچنین شاهد ارائه تصویری بودیم. حال IO Interactive سازنده بازی در توییتی اعلام نمود که امسال، اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن با طرفداران دارد. برای جزئیات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

سال گذشته آن ها اعلام کردند که بازی در E3 2014 معرفی نخواهد شد ولی بازهم جزئیاتی به طرفداران ارائه می شود؛ اما چنین اتفاقی نیفتاد. حال در توییتی، آن ها اعلام کردند که:

امسال اطلاعات جدیدی منتشر می شود و ما برای به اشتراک گذاشتن آن نمی توانیم صبر کنیم!

تصویر توییت منتشر شده:

1-11-2015 7-47-23 PM

omid بازدید : 33 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

هفته پیش رو، سومین هفته و آخرین هفته از زمان بازی کردن در بتا حالت چند نفره عنوان Halo 5 می باشد. سازندگان این عنوان در آخرین هفته از بتا، نقشه های جدید و حالت های جدیدی را به بازی اضافه کرده اند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

طبق رای گیری هفته گذشته، سازندگان با استفاده از ادیتور مراحل ” Forge “، یک نقشه با نام Pegasus به فهرست بازی اضافه کردند. این نقشه در Slayer موجود می باشد. سلاح های دور برد و تک تیر انداز ها در این نقشه موجود اند و این نقشه دارای خط های بلند هدف گیری است. Truth نیز مجدد به Pegasus در playlist نقشه Slayer اضافه می شود.
پایگاه های بازی در حالت جدیدی به سر می برند. در این حالت جدید، Spartans ها باید ۳ نقطه از بازی را تصرف کرده و نگه دارند تا برنده بازی شوند.
زمانی بازیکنان امتیاز می گیرند که ۲ پایگاه حداقل در اختیار داشته باشند و تیمی برنده است که ۱۰۰ امتیاز جمع کند.

در این حالت Rocket launchers نیز وجود دارد. ( سلاح های راکت انداز. )
بتا این عنوان در ۱۸ ژانویه ( یکشنبه ) به پایان می رسد.

omid بازدید : 51 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

کهکشان آندرومدا کهکشان آندرومدا
 
  • cloob

تلسکوپ هابل تصویر واضح و فوق‌العاده باکیفیتی را از کهکشان آندرومدا تهیه کرده است؛ این تصویر، با کیفیت‌ترین و عظیم‌ترین تصویر از کهکشان آندرومدا است.

تصویرِ پانارومایی که در ادامه مشاهده می‌کنید توسط دوربین‌های فوق‌ِ پیشرفته‌ی کارگذاشته در تلکسوپ هابل تهیه شده است تا از طریق آن، دانشمندان بتوانند روی کهکشان آندرومدا تحقیق کنند.

آنچه در تصویر کهکشان مشاهده می‌کنید، شامل ۱۰۰ میلیون ستاره در طول ۴۰ هزار سال نوری در فضا است. این میلیون‌ها ستاره در کهکشانی قرار دارند که حدود ۲.۵ میلیون سال نوری از کهکشان ما فاصله‌ دارد. آندرومدا بزرگ‌ترین کهکشان از گروه کهکشانی محلی است که شامل راه شیری، آندرومدا، سه‌تکه و ۳۰ کهکشان کوچک‌تر است. نخستین رصد ثبت‌شده از کهکشان آندرومدا، در سال ۹۶۴ میلادی توسط منجم ایرانی، عبدالرحمان صوفی انجام گرفت که از آن به عنوان «ابر کوچک» نام برد. اولین توصیف از جرم بر پایه رصد تلسکوپی، توسط منجم آلمانی به نام سیمون ماریوس در سال ۱۶۱۲ انجام شد. شارل مسیه سال ۱۷۶۴ این جرم را در فهرست خود تحت نام M31 دسته‌بندی کرد و به طور غلط کاشف آن را ماریوس نامید در صورتی که عبدالرحمان صوفی پیش از او به وجود این کهکشان پی برده بود. سال ۱۷۸۵ منجمی به نام ویلیام هرشل یک منطقه قرمز رنگ کم فروغی را در هسته M31 ثبت کرد. او این جرم را سحابی بزرگ نامید. اطلاعات بیشتر در این باره در ویکی‌پدیا ...

کهکشان آندرومدا

این تصویر ۱.۵ میلیارد پیکسلی آنقدر بزرگ است که برای دیدن آن در سایز واقعی نیاز به ۶۰۰ تلویزیون فول‌اچ‌دی در کنار یکدیگر است. اگر مایل به دریافت این تصویر در رزولوشن اصلی هستید یا می‌خواهید در بخش‌های مختلف کهکشان آندرومدا سفر کنید به این صفحه مراجعه کنید.

 
omid بازدید : 36 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

تبلت نوکیا N1تبلت نوکیا N1
 
  • cloob

از چهار روز پیش فروش تبلت N1 نوکیا در چین آغاز شده است. نوکیا در اولین مرحله از فروش خود به آمار جالب توجهی دست یافت. این کمپانی در مدت چهار دقیقه و دو ثانیه ۲۰٫۰۰۰ دستگاه از تبلت N1 به فروش رساند.

 تبلت N1 نوکیا که با شباهت بسیاری به آیپد اپل روانه‌ی بازار شده، از زمان معرفی تحسین بسیاری از کاربران را برانگیخت. حال این کمپانی برای فروش محصولات خود نیز از راهکار اپل چین یعنی شیائومی الهام گرفته و از روش فروش برق‌آسا استفاده می‌کند. دور دوم فروش تبلت نوکیا در چین سه روز دیگر آغاز خواهد شد. نوکیا تبلت خود را فعلا در بازار چین عرضه کرده و کاربران در سایر کشورها باید همچنان به انتظار بنشینند.

تبلت N1 نوکیا علاوه بر دست یافتن به فروش خوب در چین، در بنچمارک‌های انجام شده نیز به رقم چشمگیری دست یافت. تبلت نوکیا موفق شده تا آیپد مینی ۳ را در بنچمارک انتوتو و جی‌اف‌ایکس‌بنچ پشت سر بگذارد.

N1 1

N1 موفق شده تا در تست منهتن بنچمارک GFXBench، امتیاز ۵۸۹ فریم را از آن خود کند، در حالی که آیپد مینی ۳ اپل در همین تست ۵۵۳ فریم را کسب کرده است. در بنچمارک T-Rex، تبلت N1 و آیپد مینی ۳ به ترتیب امتیاز ۱٫۴۳۷ و ۱٫۲۷۱ را کسب کرده‌اند. در بنچمارک T-Rex Offscreen نیز N1 با کسب ۱٫۶۹۱ امتیاز آیپد مینی را با ۱٫۵۹۸ امتیاز پشت سرگذاشته است.

N1 2

همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، تبلت N1 نوکیا موفق شده به راحتی آیپد مینی ۳ را در بنچمارک انتوتو پشت سر بگذارد. تبلت N1 نوکیا از وجود اندروید آبنبات چوبی بهره می‌برد و قیمت آن در بازار چین ۲۵۷ دلار تعیین شده است. قیمت نسخه‌ی بین‌المللی این دستگاه نیز حدود ۲۵۰ دلار خواهد بود. تبلت N1 از صفحه‌ی نمایش ۷.۹ اینچی با رزولوشن ۲٫۴۸ در ۱٫۵۳۶، دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسل در جلو، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و تراشه‌ی اینتل اتم Z3580 با پردازنده‌ی چهار هسته‌ای که فرکانس هسته‌‌های آن ۲.۳ گیگاهرتز است، بهره می‌برد. ظرفیت باتری این تبلت نیز ۵٫۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت است.

 
omid بازدید : 33 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

طرفداران وفادار؛ راز رشد برق‌آسای شیائومی
 
  • cloob

شیائومی به تازگی با افزایش سرمایه‌ی خود به میزان ۱.۱ میلیارد دلار، با ارزشی معادل ۴۵ میلیارد دلار به با ارزش‌‌ترین استارت‌آپ جهان تبدیل شد. بسیاری فروش گوشی‌های‌هوشمند خوب را با قیمت پایین راز موفقیت شیائومی می‌دانند، اما موسسه‌ی Bernstein عامل دیگری را نیز در موفقیت شیائومی دخیل می‌داند: طرفداران فوق‌العاده وفادار.

 یک سال و نیم پیش شیائومی ارزشی معادل ۱۰ میلیارد دلار داشت، اما این کمپانی چینی موفق شده تا در این مدت کوتاه ارزش خود را به بیش از چهار برابر افزایش دهد. شیائومی در سال ۲۰۱۴ به سومین تولید‌کننده‌ی بزرگ گوشی‌های‌هوشمند در جهان تبدیل شد. این کمپانی چینی سال ۲۰۱۴ موفق شد  درآمدی ۱۲ میلیارد دلاری را به جیب بزند که برای یک کمپانی نوپا فوق‌العاده است. گزارش منتشر شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی Bernstein نکات دیگری را در مورد شیائومی روشن کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش، عامل دیگری نیز در موفقیت شیائومی دخیل است و آن برخورداری از طرفداران متعصب و وفادار به برند شیائومی است.

بسیاری از طرفداران برند اپل، به محصولات این کمپانی وفادار هستند. شاید بهترین دلیل برای این موضوع صف‌های طولانی جلوی فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات اپل برای روزهای متوالی پیش از عرضه‌ی یک محصول جدید باشد. اپلی‌ها از صرف چند روز برای دریافت جدیدترین آیفون هراسی ندارند و این نشان از وفاداری و تعصب به این کمپانی است. اما طرفداران شیائومی شیوه‌ی جدیدی از وفاداری را در پیش گرفته‌اند.

طرفداران شیائومی خود را Mi-Fans می‌خوانند و حتی کلوب هواداری اختصاصی خود را نیز تاسیس کرده‌اند. این طرفداران ششم آوریل را که شیائومی هر سال محصولات جدید و کمپین‌های بازاریابی خود را رونمایی می‌کند، به‌عنوان روز هواداران شیائومی یا به بیان بهتر Mi-Fans Day نام‌گذاری کرده‌اند.

MiInt

شماری از هواداران شیائومی شامل چندین هزار نفر، برای حضور در مراسم‌های معرفی محصولات در چین، به شهرهای مختلف سفر می‌کنند. مطمئنا کنترل امنیت و نظم چنین جمعیتی نیز بسیار سخت بوده و نیازمند بکارگیری گروه‌های مختلف برای حفظ امنیت است. شیائومی در مراسم چهارمین سالگرد فعالیت خود، ۱۷۰٫۰۰۰ عروسک خرگوش می را به فروش رساند که از محبوبیت زیادی بین طرفداران شیائومی برخوردار است. در فستیوال Mi Day، در سال ۲۰۱۴، این کمپانی موفق به فروش محصولات خود به ارزش ۲۴۳ میلیون دلار در یک روز شد که رقم قابل توجهی است.

موسسه‌ی تحقیقاتی Bernstein این حجم از محبوبیت را تنها حاصل بازاریابی و تبلیغات نمی‌داند. شیائومی در بازار چین رقبای قدرتمندی دارد که شناخته شده‌ترین آن‌ها، سامسونگ است. سامسونگ هشت درصد از درآمد خود را صرف تبلیغات و بازاریابی می‌کند، در حالی که شیائومی تنها ۳.۲ درصد از درآمد خود را برای بازاریابی و تبلیغات هزینه می‌کند. نبابراین شیائومی طرفداران خود را از طریق تبلیغات نمی‌خرد، بلکه وفاداری آن‌ها را برای همیشه مال خود می‌کند.

شیائومی در ارتباط با مشتریان خود نیز بسیار فعال است. حتی می‌توان به جرات گفت که شیائومی در ارتباط مشتریان خود بسیار فعال‌تر از اپل عمل می‌کند. این کمپانی بازخورد کاربران را دریافت کرده و در زمان طراحی و تولید محصولات جدید نیز براساس خواسته‌های کاربران ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید را به محصولات خود اضافه می‌کند. شیائومی بصورت مستمر فروش‌های موسوم به برق‌آسا را اجرا کرده و به بهترین هواداران خود نیز بصورت رایگان محصولات جدید هدیه می‌کنند.

با توضیحات فوق می‌توان فهمید که شیائومی با روش جدیدی در چین به موفقیت رسیده است. روشی که هیچ‌یک از کمپانی‌ها از آن استفاده نمی‌کنند.

وانکیانگ لی، قائم مقام شیائومی در این خصوص می‌گوید:

راز موفقیت شیائومی چیست؟ پاسخ من به این سوال حضور مشتریان در چرخه‌ی طراحی و تولید است. شیائومی محصولات خود را نمی‌فروشد، بلکه سعی می‌کند تا سهمی از زندگی مردم داشته باشد.

بن تامسون، تحلیل‌گر صنعتی روش در پیش گرفته شده توسط شیائومی را فروش محصولات الکترونیک نمی‌خواند، بلکه از نظر وی شیائومی در حال اشاعه‌ی یک سبک زندگی یا به بیان بهتر لایف استایل است.

 لی‌جون، مدیرعامل شیائومی٬ سعی دارد تا با الهام گرفتن از استیوجابز، نقشی مشابه را برای طرفداران شیائومی ایفا کند. وی با داشتن شخصیتی کاریزماتیک سعی دارد وفاداری کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.

شیائومی تمرکز زیادی روی فروش آنلاین محصولات خود دارد که این موضوع باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها شده است. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد محصولات شیائومی بصورت آنلاین به فروش می‌رسد که این موضوع نیاز به وجود شبکه‌ی پخش و توزیع را کمرنگ کرده است. شیائومی سیاست دیگری را در پیش می‌‌گیرد که اصطلاحا به بازاریابی گرسنگی (Hunger Marketing) معروف است. در این روش کاربران پیش از عرضه‌ی محصول اقدام به پیش‌خرید و رزرو محصول می‌کنند که این موضوع خود به خود باعث کمبود محصول می‌شود.

رهبری جذاب و طرفدارانی وفادار؛ سیاستی است که اپل را به موفقیت رساند و حال شیائومی با تغییراتی کوچک در حال فتح کردن بازار‌های آسیایی است. لی‌جون هدف شیائومی را تبدیل شدن به اولین تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند جهاندر پنج سال خوانده است که البته این هدف چالش‌های فراوانی را پیش روی چینی‌ها قرار خواهد داد. مهم‌ترین این چالش‌ها اتهاماتی مبنی بر کپی گوشی‌های اپل توسط شیائومی است که باید دید با ورود شیائومی به بازار‌های جهانی چه سرانجامی خواهد داشت.

 
omid بازدید : 36 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

زوم‌اَپ: اپلیکیشن MindToolsزوم‌اَپ: اپلیکیشن MindTools
 
  • cloob

امروزه یکی از ملزومات موفقیت در کسب و کار، برخورداری از دانش مورد نیاز برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو و یافتن راه‌های بهتری برای عرضه‌ی خدمات است. در زوم‌اَپ امروز به معرفی اپلیکیشن MindTools‌ می‌پردازیم.

امروزه رقابت شدیدی بین کمپانی‌های مختلف در حوزه‌های مختلف کسب و کار وجود دارد. این روز‌ها تنها تولید محصول خوب یا ارائه‌ی یک خدمت مناسب نمی‌تواند ضامن موفقیت کمپانی باشد، بلکه فاکتورهای مختلفی در موفقیت کمپانی‌های کوچک و بزرگ دخیل است. علاوه بر تامین پیش‌نیازهای مورد اشاره برای دست یافتن به موفقیت، در فرآیند یک کار تیمی نیز مشکلاتی پیش می‌آید که مقابله با آن‌ها نیازمند بهره‌گیری از دانش روز است. شاید برای شما نیز پیش آمده زمانی که نظرتان در مورد مساله‌ی خاصی پرسیده می‌شود، حرفی برای گفتن ندارید. یا برای انجام یک پروژه در زمان خاص به مشکل برخورده‌اید. اپلیکیشن MindTools راهکارهای متعددی را برای مقابله با مشکلات موجود پیشنهاد داده و در کنار آن برای بهبود برخی موارد نیز پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد.

MindToolsInt

اپلیکیشن MindTools توسط وب‌سایت MindTools.com برای گجت‌های اندرویدی و iOS‌ توسعه یافته است. این وب‌سایت از سال ۱۹۹۶ راه‌اندازی شده و هدف از آن ارائه‌ی راهکار‌ها و روش‌هایی برای موفقیت در کسب و کار است. اپلیکیشن Mindtools ظاهری نسبتا قدیمی دارد که در هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS‌ می‌توان به این نکته پی برد. با اجرای این اپلیکیشن منوی مربوط به موضوعات مختلف نمایش داده می‌شود که با کلیک روی هر یک می‌توان زیر منوها را در پنجره‌ی جدیدی دید. این اپلیکیشن راهکارهای بسیار جالب توجهی را ارائه می‌دهد که به واقع در برخی موارد بسیار جالب توجه بوده و نکات جدیدی را می‌آموزد.

در صورت استفاده از این اپلیکیشن نظر خود را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید؟

دانلود از بازار
دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور اپل
 
اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.
 
omid بازدید : 40 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)
 

در تاریخ بازی‌های ویدئویی چه سالی از همه درخشان‌تر بوده‌ است؟ کدام بازه زمانی ۱۲ ماهه بهترین بازی‌ها را به خود دیده است؟ در کدام سال بزرگ‌ترین و اثربخش‌ترین بازی‌ها منتشر شده‌اند؟ با زومجی همراه باشید تا به بررسی سال ۱۹۹۸ و ستاره‌های این سال بپردازیم.

 

در دو مقاله گذشته، سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۴ میلادی را بررسی و بازی‌های بزرگی که در این سال‌ها منتشر شدند را معرفی کردیم. حالا به ۱۹۹۸ برمی‌گردیم. به سالی که به جز آن خاطره ملبورن و صعود تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه خاطرات بزرگ دیگری را هم دربر دارد. ۱۹۹۸ سال اولین‌ها بود. سالی که اولین نسخه از بازی Half Life، معرف عصری جدید در بازی‌های سبک اول شخص منتشر شد. سالی که زلدا و افسانه‌هایش حالا دیگر در قالب بازی‌های کلاسیک بازگو نمی‌شد و به صورت یک بازی سه‌بعدی عرضه شد. سال ۱۹۹۸ سالی بود که اثر قابل احترام هیدئو کوجیما با آن فضای منحصربه‌فرد و سینماتیک  متولد شد و سالی که Bioware بازی نقش‌آفرینی را به بازار عرضه کرد که می‌توان آن را نقطه شروع نقش‌آفرینی‌های مدرنی مانند Mass Effect دانست.

۱۹۹۸ سال پیشرفت در جلوه‌های بصری و عزیمت از بازی‌های کلاسیک به سمت طراحی‌های سه‌بعدی بود. سالی که استودیو اپیک برای اولین بار موتور بازی‌سازی Unreal را خلق کرد و بازی تیراندازی اول‌شخصی را با اسم همین موتور روانه بازار کرد و سال‌ها بعد با استفاده از نسل‌های بعدی این موتور صدها بازی مانند Bioshock، Gears of War و Mass Effect ساخته‌ شدند. اگر فکر می‌کنید تمام دست‌آوردهای این سال فقط همین موارد بوده‌اند باید بدانید ۱۹۹۸ سالی بود که استودیو بزرگ و نام‌آشنا راک‌استار تاسیس شد و سالی که سگا، دلیل سرگرمی‌های نوستالژی ما، راه خود را برای نسل بعدی و کوچ از سگاساترن به سمت سگا دریمکست آغاز کرد. فرقی نمی‌کند که در آن سال چه کنسولی داشتید و روی چه محیطی بازی می‌کردید، مهم این است که این سال یکی از سال‌های بزرگ در تاریخ بازی‌های ویدئویی است و گواه این امر هم بازی‌هایی است که در ادامه مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.


half-life-1

Half-Life | Valve

شاید یکی از بازی‌هایی که همواره ستایش شده و در اکثر لیست‌ها و مقالات مختلف خودنمایی می‌کند، شاهکار اولش‌شخص استودیو وَلو یعنی سری  Half-Life باشد. درست مانند سال ۲۰۰۴ و عرضه دومین نسخه از این سری، شماره اول Half-Life هم در لیست حضور دارد تا دلیلی بر این باشد که چرا یک سال و محتویاتش می‌تواند یکی از بهترین سال‌ها برای بازی‌های ویدئویی باشد. وَلو با تغییر دیدگاه نسب به سبک اول شخص نشان داد که نحوه تعامل با گیمر در این سبک بازی‌ها می‌تواند ورای گفت‌و‌گو‌ها و میان‌پرده‌ها باشد. آن‌ها در Half-Life نشان دادند که می‌توان در سبک اول شخص تعامل و توازنی بین محیط و شخصیت بازی ایجاد کرد، شخصیتی که هنوز هم با وجود این همه سال دوری، یکی از پرطرافدارترین‌ها محسوب می شود. سال ۱۹۹۸ را تصور کنید، زمانی را که بازی شما را در عمق یک فاجعه و در راهروهای ترسناک و پراز التهاب یک تاسیسات زیرزمینی قرار می‌دهد و گیم‌پلی بازی را خاطر بیارید که چقدر پخته و کامل بود. همین‌ها است که عطش ما برای دیدن شماره سوم این بازی بیشتر می‌کند، این‌که استودیو وَلو ۱۷ سال پیش و هنگام ساخت و توسعه این بازی هم دربالاترین نقطه قرار داشت.


legend-of-zelda

The Legend of Zelda: The Ocarina of Time | Nintendo EAD

سونی اولین شرکتی بود که با کنسول خود پا به عرصه بازی‌های سه‌بعدی گذاشت، این شرکت هیچ ایده و اطلاعاتی را با نینتندو درقبال نحوه ایجاد بازی‌های سه‌بعدی در میان نگذاشت اما نینتندو خود بر این مشکل غلبه کرد و درست همانند ساخت بازی Super Mario 64 که سبک پلتفرمر را در محیطی سه‌بعدی تعریف کرد، این بار هم با بازگو کردن افسانه زلدا در محیطی سه‌بعدی،‌ تعریفی جدید از این سبک و بازی‌های سه‌بعدی را به همگان نشان داد. شاید بتوان شاخص‌ترین ویژگی این بازی را حس ماجراجویی جاری در محیط‌های بزرگش دانست، محیط‌هایی که با معماهای زیبایش این بازی را به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین بازی‌های سبک پلتفرمر تبدیل کرد.


banjo-kazooie

Banjo-Kazooie | Rare

هرچند نینتندو با Super Mario 64 نشان داد که چگونه می‌توان سبک پلتفرمر را در یک محیط سه‌بعدی تعمیم داد اما این استودیو Rare بود که به کمک بازی خود و تزریق فرمول‌ها و راه‌کارهای جدید این سبک را گسترش داد. بازی که به قدری پر زرق و برق بود که کنسول نینتندو 64 را به چالش می‌کشید. شخصیت‌های بازی در محیطی رنگارنگ و زیبا به قدری دوست‌داشتنی و جذاب بودند که تا آن زمان در بازی‌های ویدئویی رقیبی نداشتند. بانجو و کازویی با آن دیالوگ‌های زیبا و طنازشان در ذهن بسیاری از طرفداران سبک پلتفرمر نقش بستند تا جایی که هنوز هم فراموش نشده‌اند. این دو شخصیت قابلیت‌های جالبی داشتند که به ترتیب و در خلال بازی‌ به این قابلیت‌ها اضافه می‌شد. اگر بخواهیم خیلی ساده این بازی را توصیف کنیم باید بگوییم این بازی حاصل بهترین عملکرد استودیو Rare است.


starcraft-1

StarCraft: Brood War | Blizzard

اولین نسخه از سری پرآوازه Starcraft در سال ۱۹۹۸ عرضه شد و در همین سال هم بود که بسته الحاقی Brood War برای این بازی آمد. به همین دلیل ما هر دو این‌ها را به عنوان یک بازی واحد در نظر می‌گیریم. شاید عرضه‌ی بسته الحاقی آن هم در عرض کمتر از یک سال عجیب به نظر بیاید اما عرضه این بسته الحاقی و معرفی نژادهای مختلف بود که این سری را به عنوان یکی از بازی‌های اصلی در مسابقات بازی‌های ویدئویی مطرح کرد. شاید اگر Starcraft و بسته الحاقی Brood War نبودند الان هم نمی‌توانستیم شاهد حضور بازی‌های ویدئویی در شاخه‌ای از ورزش باشیم. Brood War را می‌توان به شطرنج بازی‌های ویدئویی تشبیه کرد، بازی که به حدی عمیق و در حین حال ساده و کاربردی بود که می‌توان آن را منشا و سرآغاز مسابقات بزرگ بین گیمر‌های حرفه‌ای دنیا قلمداد کرد.


grim-fandango

Grim Fandango | LucasArts

برخلاف این‌ که بازی پرآوازه استودیو لوکاس‌آرت به طور مشخص در سبک اشاره و کلیک گنجانده نمی‌شد اما همه آن را یک ماجراجویی در این سبک قلمداد می‌کردند. در زمانی که سه‌بعدی کردن بازی‌ها دغدغه اکثر توسعه‌هندگان بود، Grim Fandango از این قائده مستثنی بود و همه این بازی را به‌ خاطر جسارت در برداشتن همه رابط‌های نمایشی روی صفحه و معادل‌سازی آن با چیز‌هایی در جهان واقعی مانند مدیریت منابع به خاطر دارند. در کنار این، فضای بازی، محتواهای مخصوص بزرگسالان و موسیقی متن بی‌نظیر این بازی را به یکی از بهترین سفرنامه‌ها به دنیای مردگان تبدیل کرد.


thief-the-dark-project

Thief: The Dark Project | Looking Glass Studios

این بازی را می‌توانیم پیشتاز سبک مخفی کاری بدانیم که اکنون شاهد آن هستیم. Thief: The Dark Project یکی از اولین بازی‌هایی بود که از نور و سایه برای پنهان شدن در یک فضای سه‌بعدی بهره می‌برد و این اجازه را به گیمر می‌داد تا با خاموش کردن مشعل خود به راحتی مخفی شود. راه رفتن روی سطوح مختلف صداهای متفاوتی را ایجاد می‌کرد و همین باعث می‌شد تا مخاطب هنگام بازی و راه رفتن بیشتر مراقب اطراف خود باشد. نظامیان و مردم عادی با واکنش‌هاب خود و داستان زیبا و همچنین و بسیاری از موارد دیگر باعث شد تا با گذشت این همه سال از عرضه بازی هنوز هم شاهده الهام گرفتن بازی‌های اول شخص امروزی از Thief: The Dark Project باشیم.


baldur's-gate

Baldur’s Gate | BioWare

این‌جا جایی است که تاریخ استودیو Bioware با سبک نقش‌آفرینی آغاز می شود، استودیویی که حال حاضر یکی از پیشتازان و قابل احترام ترین استودیو‌هایی به شمار می‌رود که به ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی مشغول است. این اولین ورود این استودیو به دنیای بازی‌های نقش‌آفرینی بود که به احیای این سبک روی کامپیوترهای شخصی هم انجامید. این بازی با بهره‌گیری از جهانی گسترده به همراه ماموریت‌های فرعی با نتایج و عواقب مختلف و مکان‌های ناشناخته فرمولی را به سبک نقش‌آفرینی اضافه کرد که تا به امروز هم اثرات استفاده از این فرمول را در نقش‌آفرینی‌های مدرن مشاهده می‌کنیم.


pokemon-red-and-pokemon-blue

Pokemon Red & Pokemon Blue | Game Freak

اگرچه همه باور دارند که سری معروف و محبوب Pokemon راه خود را روی دستگاه Game Boy آغاز کرد اما این Pokemon Red & Pokemon Blue بود که با وام گرفتن المان‌های نقش‌آفرینی ژاپنی و تبدیل آن به یک دنیای وحش افسانه‌ای و خیالی به یکی از به یادماندنی ترین بازی‌های سال ۱۹۹۸ تبدیل شد. اما موردتوجه قرار گرفتن این بازی صرفا به خاطر انتخاب لباس‌ها یا موارد تزئینی و جزئی نبود بلکه در این بازی هر Pokemon دارای قدرت و نحوه جنگیدن خاص خود بود که در به واسطه فعل و انفعال میان عناصر موجود در بازی تحت تاثیر قرار می‌گرفت. این بازی راجع به نجات دنیا یا شکست یک موجود خبیث نبود بلکه راجع به خود شخصیت بازی و این که تا کجا می تواند خوب باشد، بود.


metal-gear-solid

Metal Gear Solid | KCEJ

اگرچه بازی Metal Gear یکی از اولین بازی‌ها در سبک مخفی‌کاری بود اما اگر بخواهیم بازی را معرفی کنیم که سینما و بازی را یک قدم به هم نزدیک‌تر کرد بدون شک از Metal Gear Solid یاد خواهیم کرد. این بازی به عنوان یکی از اولین بازی‌هایی یاد می‌شود که حس تماشای یک فیلم را در کنار تجربه یک بازی به مخاطب القا می‌کرد. میان پرده‌های طولانی و جذاب و صداپیشگی شخصیت‌های اصلی توسط افراد کاردیده و استفاده از جلوه‌های ویژه خوب به واسطه قدرت کنسول پلی‌استیشن همه باعث شدند تا این بازی به یکی زا فراموش نشدنی‌ترین تجربه‌های سال ۱۹۹۸ بدل شود، تجربه‌ای که با گذشت ۱۷ سال همچنان با همان قدرت و صلابت گذشته ادامه دارد و این روزها همه علاقه‌مندان به این سری و بازی‌های هیدئو کوجیما، منتظر عرضه جدیدترین نسخه از این بازی با نام Phantom Pain هستند.


آیا شما هم فکر می‌کنید سال ۱۹۹۸ بهترین سال بازی‌های ویدیویی بوده است؟ آیا به نظر شما بازی دیگری می‌توانست در این لیست باشد؟‌ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید و منتظر شماره‌های بعدی از  سری مقاله‌های بهترین سال بازی‌های ویدیویی باشید.

منبع: Gamespot

omid بازدید : 41 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

جی میلجی میل
 
  • cloob

جیمیل یکی از بهترین سرویس‌دهنده‌های ایمیل در دنیا است که میلیون‌ها کاربر فعال و عموما راضی دارد. این سرویس ایمیل دارای قابلیت‌های متنوع بسیاری است اما چندین قابلیت دیگر برای این سرویس وجود دارد که بصورت پیش‌فرض فعال نیستند. در این مقاله با این قابلیت‌ها آشنا می‌شوید. همراه زومیت باشید.

عموما گوگل پیش از اینکه قابلیت جدیدی را به سرویس جیمیل خود اضافه کند آن‌ها را در بخش لابراتوار جیمیل قرار می‌دهد تا کاربران از آن‌ها استفاده کرده و براساس بازخوردهای دریافتی، تصمیم به قرار دادن آنها در جیمیل بگیرد.

 برای فعال کردن قابلیت‌های معرفی شده در این راهنما باید به بخش تنظیمات جیمیل رفته و از تب Labs موارد مورد نظر خود را انتخاب کرده و در نهایت در قسمت پایین صفحه‌ی Labs، روی دکمه‌ی Save Changes کلیک کنید.

10. Quick Links

Quick Links

اگرچه در جیمیل به آسانی می‌توان به صندوق‌های پستی مختلف، برچسب‌ها یا موارد دیگر دسترسی داشت؛ اما از طریق قابلیت Quick Links می‌توانید هر لینک پراستفاده‌ی مورد نظر خود را در جعبه‌ی سمت چپ صفحه اضافه کنید. این لینک‌ها می‌توانند بوکمارک باشند یا یک جستجوی پراستفاده. امکان اضافه کردن برچسب‌ها یا هر لینک دیگر نیز در این بخش وجود دارد.

9. Canned Responses

جیمیل آموزش

در جیمیل همچون اکثر سرویس‌ دهنده‌های ایمیل می‌توان یک امضاء تعریف کرد تا در انتهای متن نامه اضافه شود. اما اگر بخواهید چند امضاء مختلف داشته باشید چه کاری باید انجام دهید؟ از طریق قابلیت Canned Responses می‌توانید متن‌های مختلف را ذخیره کرده تا از طریق منوی مربوطه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. مثلا اگر قرار است پیغام‌های مشخصی را هر روز برای افراد مختلف ارسال کنید می‌توانید از این طریق این پیغام‌ها را ذخیره کرده و سپس هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتید به متن نامه‌ی خود اضافه کنید. امکان ویرایش این متون پس از اضافه کردن به متن نیز وجود دارد.

8. Default 'Reply All'

Gmail Reply All

معمولا در ایمیل‌هایی که چندین نفر مخاطب نامه هستند وقتی پاسخی از جانب یکی از مخاطبان ارسال می‌شود بهتر است که آن پاسخ به همه‌ی افرادی که در بحث شرکت کرده‌اند ارسال شود. بصورت پیش‌فرض وقتی روی دکمه‌ی Reply کلیک می‌کنید تنها اسم فرستنده‌ی اصلی نامه در لیست دریافت‌کنندگان قرار می‌گیرد. اگر مایل هستید هر زمانی که روی دکمه‌ی Reply کلیک می‌کنید٬ Reply All فعال شود و نامه به تمام افراد درگیر در بحث ارسال شود به سادگی می‌توانید قابلیت Reply All را از Labs فعال کنید.

7. Apps Search

App Search

اگر از سرویس‌های Google Docs و Google Site استفاده می‌کنید می‌توانید با فعال کردن قابلیت Apps Search در لابراتوار جیمیل، وقتی در قسمت جستجو به دنبال مورد خاصی می‌گردید، آن مورد در اسناد ذخیره شده در Google Docs نیز جستجو شوند.

 6. Send & Archive

Send and Archive

یکی از قابلیت بسیار کاربردی که به شخصه وقتی آن را فعال کردم زندگی برایم راحت‌تر شد٬ دکمه‌ی Send+ بود. با این قابلیت شما می‌توانید وقتی ایمیل را پاسخ می‌دهید، کل گفتگوی خود با شخص مورد نظر را آرشیو کنید. در جیمیل ایمیل‌های ارسالی و دریافتی حتی پس از خوانده شدن در صندوق نامه‌ها باقی می‌مانند مگر اینکه آن‌ها را آرشیو کنید. با این دکمه بلافاصله پس از ارسال ایمیل، گفتگوی پاسخ داده شده آرشیو می‌شود.

5. Unread Message Icon

number new mail

مایل هستید تا بدون باز کردن تب جیمیل از تعداد نامه‌های خوانده نشده، آگاه شوید؟ با قابلیت Unread Message Icon تعداد نامه‌های خوانده نشده اکانت جیمیل شما در گوشه‌ی تب مربوط به آن نمایش داده می‌شود. به این ترتیب برای آگاه شدن از وجود نامه‌ی جدید نیازی نیست تا هر بار تب مربوط به جیمیل را باز کرده و به عدد نوشته شده در کنار Inbox نگاه کنید.

4. Auto Advance

اتو ادونس

اگر روزانه چندین ایمیل جدید دریافت می‌کنید یا پاسخ می‌دهید. شاید برایتان جالب باشد تا پس از خواندن یا پاسخ دادن هر نامه به صورت خودکار به نامه‌ی بعدی ارجاع داده شوید. از طریق قابلیت Auto Advance به جای اینکه پس از خواندن یا پاسخ دادن نامه به صفحه‌ی لیست نامه‌های اینباکس انتقال داده شوید، به نامه‌ی بعدی یا قبلی ارجاع داده خواهید شد.

3. Preview External Service in Messages

جیمیل پیشنمایش

در لابراتوار جیمیل چند قابلیت وجود دارد که با فعال کردن آن‌ها می‌توانید پیش‌نمایشی از ویدیوها، اسناد، ایمیل‌های صوتی و غیره را بدون نیاز به اجرا یا باز کردن آن‌ها مشاهده کنید. به عنوان مثال با فعال کردن این قابلیت وقتی آدرسی در ایمیل وجود داشته باشد، مکان مورد نظر روی نقشه نمایش داده می‌شود. اسناد مختلف نیز به همین ترتیب پیش‌نمایش می‌شوند.

2. Custom Keyboard Shortcuts

ترفند جیمیل

اگر شما هم عاشق کلیدهای میانبر هستید و مایلید تا امور را با سرعت بیشتری انجام دهید می‌توانید از کلیدهای میان‌بر جیمیل استفاده کنید. برای نمایش لیست بلند بالای کلیدهای میانبرِ پیش‌فرضِ جمیل تنها کافی است دکمه‌ی ? (دکمه‌ی علامت سوال‌ انگلیسی) را وارد کنید. اما اگر این کلیدها کافی نیستند یا مایل به سفارشی کردن آن‌ها هستید. می‌توانید از قابلیت Custom Keyboard Shortcut در لابراتوار جیمیل بهره ببرید.

 1. Undo Send

Undo Send

احتمالا برای شما پیش آمده که بالافاصله پس از فشار دادن دکمه‌ی Send متوجه شده باشید که بخشی از نامه به اشتباه وارد شده یا فایل پیوست به درستی به نامه اضافه نشده است. عموما چند ثانیه پس از ارسال نامه متوجه این موضوع می‌شویم. کلید Undo Send دقیقا منجی هر کاربری در این شرایط است. این دکمه بارها بنده را نجات داده و پیشنهاد می‌کنم حتما آن را به جیمیل خود اضافه کنید. پس از ارسال نامه، یک نوار برای چند ثانیه در قسمت بالای صفحه، نمایش داده می‌شود تا در صورت تمایل نامه را Undo کنید. در واقع وقتی دکمه‌ی Send را فشار می‌دهید برای مدت زمانی که خودتان تعیین می‌کنید٬ جیمیل نامه را ارسال نمی‌کند تا در صورت مشکل بتوانید نامه را بازگردانده و ویرایش کرده و مجددا ارسال کنید.

اگر این مقاله مورد توجه‌تان قرار گرفت٬ خواندن مقالات ذیل نیز خالی از لطف نیست و مورد پسندتان واقع خواهد شد:

 
omid بازدید : 39 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

 

ویندوز ۱۰ از راه می‌رسد؛ بسته‌بروز رسانی دوم ویندوزفون ۸.۱ منتشر نمی‌شود
 
  • cloob

شایعه شده که مایکروسافت قصد ندارد بسته‌ی دوم بروز رسانی ویندوز فون ۸.۱ را منتشر کند. دلیل این موضوع آماده شدن این شرکت برای عرضه‌ی ویندوز ۱۰ است.

کاربران ویندوز  فون ۸.۱ بصورت مجانی قادر خواهند بود سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را روی گوشی‌های خود نصب کنند. مایکروسافت که خود را برای عرضه‌ی بسته‌ بروز رسانی جدیدی برای ویندوز فون ۸.۱ آماده می‌کرد، ظاهرا پشیمان شده و این بسته را ارائه نخواهد کرد. پیش از این گفته شده بود که بسته‌ی بروز رسانی دوم از ویندوز فون ۸.۱، بهبودهایی در عملکرد سیستم‌عامل را در بر خواهد داشت و علاوه بر آن چند مشکل گزارش شده توسط کاربران در آن مرتفع می‌شود.

از جمله تغییراتی که گفته می‌شد در بسته‌ی دوم بروز رسانی ویندوز فون ۸.۱ انجام خواهد شد می‌توان به اضافه شدن امکانات جدید به بلوتوث و کنترل بهتر روی حجم صدا اشاره کرد.

مایکروسافت قصد دارد در ویندوز ۱۰ کلیه‌ی سیستم‌عامل‌های خود را یکپارچه کند و این موضوع شامل ویندوز فون نیز می‌شود. گفته می‌شود کلیه تلفن‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون ۸.۱ به ویندوز ۱۰ بروز خواهند شد.

مایکروسافت در بسته‌ی بروز رسانی اول ویندوز فون ۸.۱ امکانات جالبی همچون دستیار صوتی کورتنا، صفحه‌کلید بهتر، مرکز اعلانیه‌های اکشن‌سنتر، امکان انتخاب پس‌زمینه برای کاشیه‌های زنده و بسیاری قابلیت‌های دیگر را اضافه کرد.

حال باید منتظر ماند و دید مایکروسافت در ویندوز ۱۰ چه تغییراتی را در سیستم‌عامل موبایل خود اضافه خواهد کرد.

 

تعداد صفحات : 25

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    نظرسنجی
    کدام موضوع را دوست دارید در سایت داشته باشیم؟ اگر موضوع مورد نظر نبود یک نظر بزارید و در آن موضوع دلخواه خود را بنویسید تا رسیدگی شود
    سایت چگونه است؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 244
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 256
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 441
  • بازدید ماه : 609
  • بازدید سال : 2,315
  • بازدید کلی : 13,506